Study program:
Geophysics (VIII semester -MsC) |
Name of subject: Seismics |
Instructors:
|
Status: Compulsory |
ECTS: 5 |
Prerequisites: nema |
Course Objectives: Cilj predmeta je savladavanje mogućnosti i ograničenja seizmometrijskog izazvanog talasa u cilju definisanja sredina sa različitim brzinama prostiranja istih, kao i savladavanje postupaka obrade i interpretacije adekvatnih podataka. |
Learning Outcomes: Ishod predmeta je sticanje praktičnih i teorijskih znanja neophodnih za primenu odgovarajućih matematičkih transformacija pri obradi i interpretaciji podataka seizmometrijske metode. Ovo omogućava studentu dalji rad na definisanju postupaka potrebnih da se obave da bi se projektovani cilj ostvario. |
Content:
Teorijska nastava
Postupci vezani za akviziciju podataka. 2D, 3D i 4D u seizmici. Seizmički komunikacioni kanal. Priprema i obrada podataka seizmičkog refraktivnog i reflektivnog postupka.Talasi smetnje koji nastaju pri širenju energije od izvora do prijemnika. Opis seizmičke trase i analize talasnog procesa. Sistemi koji se primenjuju pri prikupljanju podataka na terenu. Interpretacija seizmičkog refraktivnog i reflektivnog postupka. Modelovanje i sintetički seizmogram reflektivnog postupka. Dispozitivi i primena (DSS, VSP...).
Praktična nastava:Vežbe, Drugi oblici nastave, Studijski istraživački rad
Statičke i dinamičke korekcije. Sabiranje trasa. Konvolucija i filtriranje. Primena kontrolisanog pojačanja. Upoznavanje sa radom na terenu. Rad u centru za obradu i interpretaciju. |
Suggested Reading List:
- Dragašević, T., 1983: Seizmička istraživanja. Geofizčki institut, Beograd.
- Slimak, Š., 1996: Inženjerska geofizika. Rudarsko-geološki fakultet, Univerzitet u Beogradu, Beograd.
|
Conduct of the Course: Prezentacije preko računara, namenski filmovi, rešavanje računskih problema, primena softverskih paketa. Vežbe prate predavanja. |
Fund hours:
Lectures |
Exercises |
Other forms of teaching |
Study research |
2 |
2 |
0 |
0 |
|
Assessment:
Classwork Assessment |
ECTS |
| 10 | | 30 | | 30 |
|
Additional Assessment Criteria: |
|