Study program:
Geophysics (VIII semester -MsC) |
Name of subject: Transformations of Potential Fields |
Instructors:
|
Status: Compulsory |
ECTS: 6 |
Prerequisites: nema |
Course Objectives: Cilj predmeta je savladavanje postupaka transformacija fizičkih polja pri primeni u geofizičkim istraživanjima, kako bi se za potrebe interpretacije došlo do što verodostojnijeg početnog modela. |
Learning Outcomes: Ishod predmeta je da student bude u stanju da definiše načine primene fizičkih polja u okviru različitih vrsta geoloških istraživanja. |
Content:
Teorijska nastava
Preračunavanje magnetskih veličina u vertikalnu i horizontalnu komponentu Zemljine teže i obratno. Produženje polja kod gravimetrijskih, geomagnetskih i geoelektričnih ispitivanja. Svođenje anomalija zemljine teže određenih na realnom nivou na horizontalnu ravan. Metoda normiranog gradijenta. Haningov filtar. Transformacija anomalija u procesu frekventnog filtriranja i određivanja spektra. Spektralno predstavljanje izvoda gravitacionog i magnetnog potencijala. Razdvajanje polja kao proces frekventne filtracije. Karakter filtra u prostornom domenu. DFT. Greške pri primeni DFT.
Praktična nastava:Vežbe, Drugi oblici nastave, Studijski istraživački rad
Primena postojećih programa na konkretnim podacima. Analiza dobijenih podataka. Izrada elaborata. |
Suggested Reading List:
- Đorđević, A., 1983: Analiza spektara gravitacionog i magnetskog polja dvodimenzionalnih struktura, Magistarska teza, RGF, Beograd;
- Burazer, M., 2000: Spektralna analiza i digitalno filtriranje podataka geofizičkih ispitivanja primenom filtara sa konačnim impulsnim odzivom, Doktorska disertacija, RGF, Beograd
|
Conduct of the Course: Predavanja i vežbe se vrše uz korišćenje računarskih prezentacija, koje su dostupne studentima i time se olakšava proces učenja. Vežbe prate predavanja, čime se obezbeđuje bolje razumevanje i savlađivanje materije. |
Fund hours:
Lectures |
Exercises |
Other forms of teaching |
Study research |
1 |
3 |
0 |
0 |
|
Assessment:
Classwork Assessment |
ECTS |
| 10 | | 30 | | 30 |
|
Additional Assessment Criteria: |
|