Study program:
Environmental engineering and safety engineering (I semester -BsC) Mining Engineering (I semester -BsC) Petroleum Engineering (I semester -BsC) |
Name of subject: Social Sciences 1 |
Instructors:
|
Status: Compulsory |
ECTS: 3 |
Prerequisites: Upisana prva godina Rudarskog odseka |
Course Objectives: Upoznavanje studenata prve godine svih modula Rudarskog odseka sa osnovama savremenog tržišnog načina poslovanja, marketingom, poslovnim komunikacijama i prezentacijama. |
Learning Outcomes: Rudarski inženjer-opšte obrazovan i upoznat sa osnovama tržišnog načina poslovanja |
Content: Teorijska nastava, Praktična nastava:
- Uvod , Marketing kao savremena filozofija rada preduzeća, Osnovne ideje marketingai putevi realiozacije (2 časa);
- Proizvodne orijentacije preduzeća Kritički odnos prema koncepciji marketinga (2 časa);
- Funkcije i procesi marketinga (2 časa);
- Osnovni pojmovi o tržištu, Analiza tržišta (2 časa);
- Segmenti tržišta, Lokalna, regionalna i svetska tržišta,Kolokvijum (2 časa);
- Istraživanje tržišta, (2 časa);
- Proizvodi-osnovni pojmovi, Svojstva proizvoda (2 časa);
- "Životni ciklusi" proizvoda, Tokovi produkata (2 časa);
- Usluge-osnovni pojmovi, Cene (2 časa);
- Prodaja i distribucija-osnovni pojmovi, neposredna-direktna prodaja, Indirektna prodaja (2 časa);
- Načini distribucije, Planiranje, Kolokvijum(2 časa);
- Konkurencija-karakteristika tržišnog načina poslvanja,Ocene sposobnosti konkurenata, dobre i loše strane konkurencije (2 časa);
- Osnovni pojmovi o poslovnim komunikacijama, Načini,alatii i postupci, Mesto uloga i značaj (2 časa);
- Odnosi sa javnošću, PR službe, osnivanjee, organizovanje funkcionisanje i značaj, Publicitet-neophodnost stvaranja javne pretstave,Teorija komunikacijau slučajevima prezentacije , (2 časa);
- Koraci u poslovnom prezentovanju , načini i postupci prezentovanja, poslovna pisma, e-mail, druga dokumenta, Kolokvijum (2 časa).
|
Suggested Reading List:
- Rocco Fedor,: Osnove tržišnog poslovanja, Informator, Zagreb, 1974
- Kotler Philip:Principles of Marketing, Prenticce Hall Inc.,1986
- Adižes Isak: Životni ciklusi preduzeća, Prometej, Novi Sad, 1994
- Ljubojević Čedomir: Marketing usluga, Fakultet za uslužni biznis, Novi Sad,2004
- Vest Kris: Istraživanje tržišta, CLIO, Beograd 2004
- Kodelupi Vani: Tržišne komunikacije, CLIO, Beograd 1995
|
Conduct of the Course: Usmena predavanja, Interaktivni odnos predavač student, Multi-medijske prezentacije. |
Fund hours:
Lectures |
Exercises |
Other forms of teaching |
Study research |
2 |
0 |
0 |
0 |
|
Assessment:
Classwork Assessment |
ECTS |
| 10 | | | | 3 x 10 | | 30 |
|
Additional Assessment Criteria: |
|