Study program:
Surface Mining of Mineral Deposits (IX semester -MsC) Underground Mining of Mineral Deposits (IX semester -MsC) |
Name of subject: Geostatistical modelling of mineral deposits |
Instructors:
|
Status: Optional |
ECTS: 6 |
Prerequisites: Projektovanje površinskih kopova, Geostatistika. |
Course Objectives: Upoznavanje sa teoretskim i praktičnim aspektima geostatističkih metoda za izradu geološkog modela ležišta za potrebe procene eksploatacionih rezervi ležišta metala i uglja. |
Learning Outcomes: Uspešno savlađivanje programa ovog predmeta treba da omogući studentu:
- Praktičnu primenu geostatističkih metoda za potrebe izrade geološkog modela ležišta radi projektovanja kopova i kratkoročnog i dugoročnog planiranja proizvodnje.
|
Content:
Teorijska nastava
U okviru programa obradiće se: priprema I analiza geoloških podataka za kreiranje operativne baze podataka o ležištu, razlišite geostatističke metode i tehnike procene eksploatacionih rudnih rezervi u ležištima metala, nemetala i uglja. U okviru modeliranja – izrade modela ležišta koristiće se softverski paketi Minex i Surpac. Definisanje i analiza parametara kvaliteta rude, sadržaja štetnih komponenti i određivanje cutt-off sadržaja na osnovu optimalne konture površinskog kopa.
Praktična nastava: Izrada praktičnih zadataka po nastavnim jedinicama Izrada projekta. |
Suggested Reading List:
- A.G. Journel, C.J. Huijbregts, Mining geostatistics, The Blackburn Press, 2003.
- Isobel Clark, W. V. Harper, Practical geostatistics 2000, Ena llc, 2002.
- Andre Journel, P. Kyriakidis, Evaluation of mineral reserves – a simulation approach, Oxford university press, 2004.
- William Xustrulid and Mark Kuchta, Open pit mine planning and design, Taylor&Francis, 2006.
- Uputstva za rad - Surpac, Gemcom, Minesched i Whittle..
|
Conduct of the Course: Predavanja, Laboratorijske Vežbe – Izrada Projekta Korišćenjem Softvera. |
Fund hours:
Lectures |
Exercises |
Other forms of teaching |
Study research |
2 |
2 |
0 |
0 |
|
Assessment:
Classwork Assessment |
ECTS |
| 20 | | | | | | 20 |
|
Additional Assessment Criteria: |
|