Предавачи:
доц. др Сабина Ковач |
Студијски програм:
Геологија(III семестар -OAS) ЕСПБ бодови: 5 Статус: Изборни |
|
Услов: - |
Циљ предмета: Савлађивање руковања са поларизационим микроскопом за пропуштену светлост и његовим помоћним деловима, као и овладавање поступцима за прецизно одређивање оптичких особина минерала и других кристалних супстанци у пропуштеној поларисаној светлости. |
Исход предмета: Разумевање ефеката који се догађају у интеракцији поларисана светлост - кристална материја. |
Садржај предмета:
Теоријска настава Основни закони геометријске оптике. Пролазак светлости кроз чврсту материју. Оптички изотропне и анизотропне средине. Индикатриса. Поларизациони микроскоп и микроскопски препарати. Ортоскопска испитивања са једним поларизатором, индекс преламања, методе за одређивање индекса преламања. Оптичка испитиванја са два укрштена поларизатора. Двојно преламање. Николова призма. Оптички анизотропни 1-осни кристали. Оптички анизотропни 2-осни кристали. Интерференција код анизотропних кристала. Интерферентне боје. Мишел-Левијева карта. Помоћне плочице - компензатори. Оптичка оријентација. Боја и полихроизам. Коноскопска испитивања у конвергентно поларисаној светлости једноосних и двоосних минерала. Оптички знак. Угао оптичких оса. Оптичке аномалије. Практична настава Вежбе прате наставне јединице са предавања изводе се уз помоћ поларизационог микроскопа за пропуштену светлост. |
Литература:
- Rosić, A., (2015) Kristalooptika - praktikum, RGF, Beograd
- Barić, LJ., Tajder, M., (1967) Mikrofiziografija petrogenih minerala, Školska knjiga, Zagreb
- Wood, E. A., (1977) Crystals and Light, An Introduction to Optical Crystallography, New York
|
Метода извођења наставе: Студенти ће учити из предавања, вежбања на поларизационом микроскопу и практичних задатака. |
Фонд:
Предавања |
Вежбе |
Други облици наставе |
Студијски истраживачки рад |
2 |
2 |
0 |
0 |
|
Оцена знања:
Завршни испит |
Поена |
Писмени испит | 50 |
Предиспитне обавезе |
Поена |
Активност у току предавања | 10 | Колоквијуми | 40 |
|
Додатни услови оцењивања: - |
|