Предмет |
Обавештења |
Резултати |
Материјали |
Предавачи: проф. др Бојан Димитријевић |
||||||||
Студијски програм: Рударско инжењерство(IV семестар -DOS) ЕСПБ бодови: 10 Статус: Изборни |
||||||||
Услов: - | ||||||||
Циљ предмета: Циљ предмета је упознавање студената са техничко-технолошким процесом рекултивације као дела система површинске експлоатације кроз аспект пословног система моделованог преко својих потпроцеса: техничка рекултивација, биолошка рекултивација, мониторинга животне и мониторинга радне средине. Управљачки аспект рекултивације се реализује такође као процес управљања који садржи потпроцесе планирање, организовање, праћење реализације и контрола реализације пословних активности. Као кључни процес, процес планирања рекултивације кроз све фазе развоја површинског копа има три нивоа: прелиминарни, оперативни и финални и може се применити како за нове површинске копове тако и за површинске копове у раду за које то претходно није детаљно вршено. |
||||||||
Исход предмета: Овладавање Анализом могућих моделских приступа за подршку одлучивању током рекултивације кроз различитe примерe из светске праксе и из региона извoђењем синтетичког приступа предметне проблематике и моделских анализа природних, техничко-технолошких, правно-економских и друштвено-организационих фактора за подршку одлучивања у поступку избора најприкладнијег рекултивационог решења, односно избору најбољег - оптималног решења према задатим критеријумима и предложеним алтернативним рекултивационим варијантама. |
||||||||
Садржај предмета: Теоријска настава Практична настава |
||||||||
Литература:
|
||||||||
Метода извођења наставе: Теоријски наставни садржај излажу се индивидуалним менторским радом са кандидатима уз подршку рачунарских презентација, други део предавања изводи се “case study” методом, односно анализом карактеристичних случајева и примера који илуструју теоријски садржај. Практична настава обухвата израду Елабората на изабраном карактеристичном примеру рекултивационог решења преко 25 различитих Техничких пројеката рекултивације на лежиштима свих типова минералних сировина, кроз појединачан или заједнички рад групе (два до три) студената на решавању предметних задатака. Могуће је и извођење кондензоване наставе менторског типа , различитих видова консултација и друго, упућивањем на библиотечке, архивске и друге литературне садржаје. |
||||||||
Фонд:
|
||||||||
Оцена знања:
|
||||||||
Додатни услови оцењивања: - | ||||||||