Предмет |
Обавештења |
Резултати |
Материјали |
Предавачи: проф. др Ивица Ристовић |
||||||||||||
Студијски програм: Инжењерство заштите животне средине(IX семестар -DAS) ЕСПБ бодови: 6 Статус: Изборни |
||||||||||||
Услов: Студенти су обавезни да присуствују предавањима, активно учествују у извођењу вежби. Да решавају самостално домаће радове, семинарске радове. | ||||||||||||
Циљ предмета: Један од првих циљева је да студент буде у стању: да препозна основне типове отпада – секундарних сировина, јаловине рударства (експлоатације, прераде, сепарације, концентрације, коришћења и др.), да анализира реакције и процесе који задиру у сферу заштите животне средине. Циљ курса је да код студената развије способност да могу сагледати могућности коришћења и комплексне валоризације отпаног материјала и давати му нову вредност, како би се ублажили утицаји рударских активности на околину. |
||||||||||||
Исход предмета: По окончању овога курса, студенти ће бити у стању: да препознају и опишу све типове отпада – јаловине рударства; да познају физичке, хемијске, технолошке и механичке карактеристике отпадног материјала; да разумеју основне принципе, користи и ограничења у пракси управљања отпадима. Да су у стању, а у складу са принципима одрживог развоја, да сагледају могућности коришћења комплексне валоризације. Да се код студената развије способност предвиђања понашања неадекватно збринутог отпада и утицаји на животну средину. |
||||||||||||
Садржај предмета: Теоријска настава Практична настава |
||||||||||||
Литература:
|
||||||||||||
Метода извођења наставе: Настава се изводи кроз предавања екскатедра, уз повер поинт презентацију, уз прикладне кратке филмове, мноштво фотографија са терена (рударство - експлоатација необновљивих минералних сировина, депоније јаловине, отпадне воде), којима се илуструју различити примери угрожавања животне средине. Полазници курса пишу семинарске радове, праве и излажу постере, са тематиком "отпади рударства", "техногене минералне сировине". Кроз јавно излагање и дискусије стичу одређене вештине, критички став, чиме се укључују у решавање оваквих проблема. |
||||||||||||
Фонд:
|
||||||||||||
Оцена знања:
|
||||||||||||
Додатни услови оцењивања: - | ||||||||||||