| Предмет |
| Обавештења |
| Резултати |
| Материјали |
|
Предавачи: |
||||||||||||||
|
Студијски програм: Економска геологија (V семестар -OAS) ЕСПБ бодови: 5 Статус: Изборни Минералогија и кристалографија (V семестар -OAS) ЕСПБ бодови: 5 Статус: Изборни Петрологија и геохемија (V семестар -OAS) ЕСПБ бодови: 5 Статус: Изборни |
||||||||||||||
| Услов: - | ||||||||||||||
|
Циљ предмета: Стицање знања из области метода експлоатације минералних сировина, својствима и оценом лежишта минералних сировина са становишта експлоатације. |
||||||||||||||
|
Исход предмета: Стицање знања из области метода експлоатације лежишта минералних сировина, својстава лежишта минералних сировина са становишта експлоатације и и њиховом оценом. |
||||||||||||||
|
Садржај предмета: Теоријска настава Историјат, место и улога рударства. Основни техничко-технолошки појмови делатности. Својства и оцене лежишта минералних сировина са становишта експлоатације. Начини експлоатације. Критеријуми на основу којих се врше поделе начина експлаоације. Површинска и подземна експлоатација,сличности, разлике и разграничења између њих. Неконвенционални начини експлоатације чврстих минералних сировина. Ризици. Економски аспекти делатности. Подземна експлоатација - Основна начела, Рударско-технички појмови, Поделе и класификације, Фазе подземне експлаотације и Техно-економски аспекти. Површинска експлоатација - Основна начела, Рударско-технички појмови, Техолошки поступци, Методе и Техно-економски аспекти. Практична настава:Вежбе, Други облици наставе, Студијски истраживачки рад Обрађује се тематика пројектовања рудника, подземне или површинске експлоатације, у зависности од задатка, а резултат је израда Елабората. |
||||||||||||||
Литература:
|
||||||||||||||
|
Метода извођења наставе: Предавања и вежбе врше се уз коришћење аудио-визуелних метода. Савладавање градива на вежбама, уз израду тестова и кроз обилазак рудника са површинском и подземном експлоатацијом. |
||||||||||||||
Фонд:
|
||||||||||||||
Оцена знања:
|
||||||||||||||
| Додатни услови оцењивања: | ||||||||||||||