Предавачи:
проф. др Гордана Хаџи-Никовић |
Студијски програм:
Геотехника(IX семестар -DAS) ЕСПБ бодови: 6 Статус: Обавезан |
|
Услов: - |
Циљ предмета:
Упознавање са применом геостатичке анализе са циљем побољшања тла. Овладавање методама геостатичких прорачуна за решавање комплексних проблема у геотехници.
|
Исход предмета:
Стицање комплексних знања за решавање сложених проблема интеракције терен-објекат у геотехничком инжењерству.
|
Садржај предмета:
Теоријска настава Стабилизација косина применом различитих метода: дренирања, анкеровања, израдом потпорних конструкција. Утицај примене дренирања, анкеровања, потпорних конструкција на фактор стабилности косине. Анализе стабилности падина и косина применом рачунских програма.Убрзана консолидација: вертикални пешчани дренови, прекомпресија тла.
Примена геосинтетика: за ојачање (армирање) тла и заштиту од ерозије. Спољашња и унутрашња стабилност потпорних зидова ојачаних геосинтетицима. Стабилност косина насипа ојачаних геосинтетицима. Гранично оптерећење насипа ојачаног геосинтетицима. Примена савремених метода прорачуна у геотехничком инжењерству. Практична настава
Израда рачунских задатака из области предавања, које студенти самостално раде.
|
Литература:
- С. Ћорић, 2006. Геостатички прорачуни, РГФ – Изградња, Београд
- W.F.Van Impe,1989: Soil improvement techniques and their evolution. A.A. Balkema.Rotterdam
- С.Цветковић-Мркић;1995.Геотехничке мелиорације, књ.2.РГФ, Београд
- О. Марковић, 1978: Сидрење стенских маса. Посебно издање Института за водопривреду "Јарослав Черни", Београд
- Е. Нонвајлер, 1987: Клижење и стабилизација косина, Школска књига, Загреб
|
Метода извођења наставе: Класична предавања, аудио-визуелна демонстрација, консултације, израда рачунских задатака, провера знања, |
Фонд:
Предавања |
Вежбе |
Други облици наставе |
Студијски истраживачки рад |
2 |
3 |
0 |
0 |
|
Оцена знања:
Завршни испит |
Поена |
Писмени испит | 25 | Усмени испит | 25 |
Предиспитне обавезе |
Поена |
Активност у току предавања | 10 | Практична настава | 20 | Колоквијуми | 20 |
|
Додатни услови оцењивања: - |
|