Предавачи:
проф. др Оливера Крунић, проф. др Дејан Миленић, доц. др Ана Врањеш |
Студијски програм:
Хидрогеологија(I семестар -DOS) ЕСПБ бодови: 10 Статус: Изборни |
|
Услов: - |
Циљ предмета: Надградња на курсеве из: Минералних вода и Хидрогеологије природног лековитог фактора. Подељена је у две тематске области - Генезу и лежишта минералних вода и Биохидрогеологију. Ево две тематске целине чине предмет Специјална поглавља из минералних вода. |
Исход предмета: Овладавање целокупном проблематиком услова формирања, постојања, обнављања, истицања и вишенаменског коришћења минералних вода |
Садржај предмета:
Теоријска настава Предмет и методе истраживања лежишта минералних вода; Специфичности састава Земљине коре и закономерности распрострањења хемијских елемената; Палогеохемијске специфичности ; Обогаћење микроелементима, карактеристике гас-вода, гас-вода-стена; Схематски приказ лежишта; Генеза и специфичности различитих типова минералних вода; Методе одређивања генезе; Генеза важнијих појава и лежита минералних вода. Друга тематска област Биохидрогеологија обухвата: Основни микробиолошки и геобиолошки појмови; микробиолошка инкрустрација, корозија, колмирање, биоминерализација, биолужење, биогеохемијски процеси, са посебним акцентом на микроорганиме у минералним водама, услове опстанка у истим, Примена у медицини, фармакологији и др.) витамини, ензими, биоактивни молекули, и др.). Практична настава Примењене методе у анализама минералних вода; Хемијске и гасне анализе минералних вода; Изотопске анализе минералних вода; Графичко представљање и интерпретација добијених резултата.Технике узорковања микроорганизама у подземним водама (минералним); Анализа појединачних техника за интерпретацију микроорганизама: SEM-EDS техника, MIKROSEQ техника, BART техника и тд. |
Литература:
- О. Крунић, 2012: «Минералне воде», уџбеник, РГФ, Београд
- Б. Филиповић, О. Крунић: «Минералне воде», уџбеник, РГФ, Београд
- Б. Филиповић, О. Крунић: Монографија «Минералне и термоминералне воде Србије, РГФ, Београд
|
Метода извођења наставе: Интерактивна настава, Писање «водича» наставе на почетку првог семестра за сваког докторанда посебно, Консултације, Показне вежбе (демонстрација-практични примери, софтвери, документација) индивидуални рад, дијалози, самостална или групна припрема студената у вези са израдом семинара.Теренска истраживања и узорковања, рад на представљању и интерпретацији резултата теренских истраживања. |
Фонд:
Предавања |
Вежбе |
Други облици наставе |
Студијски истраживачки рад |
5 |
0 |
0 |
0 |
|
Оцена знања:
Завршни испит |
Поена |
Усмени испит | 50 |
Предиспитне обавезе |
Поена |
Активност у току предавања | 10 | Практична настава | 0 | Колоквијуми | 20 | Семинари | 20 |
|
Додатни услови оцењивања: - |
|