Предмет |
Обавештења |
Резултати |
Материјали |
Предавачи: доц. др Ана Врањеш, проф. др Дејан Миленић |
||||||||||||||
Студијски програм: Хидрогеологија(IX семестар -DAS) ЕСПБ бодови: 5 Статус: Изборни |
||||||||||||||
Услов: - | ||||||||||||||
Циљ предмета: Упознавање са основним појмовима експлоатације геотермалне топлоте и њених ресурса, могућностима експлоатације хидрогеотермалних ресурса. Упознавање са основним појмовима и врстама хидрогеотермалних система, њиховом препознавању у земљиној кори, главним елементима система, генези система и развоју система у току времена ради сагледавања значаја налазишта геотермалне топлоте у систему за експлоатацију и коришћење геотермалне топлоте и енергије. Упознавње специфичности израде хидрогеолошких/хидрогеотермалних дублета, геосонди и топлотних пумпи кроз конкретне примере коришћења хидрогеотермалне енергије |
||||||||||||||
Исход предмета: Развијање индуктивног размишљања код сагледавања могућности постојања хидрогеотермалних система у земљиној кори, концептуални приступ изради и специфичности израде хидрогеотермалних модела, начини истраживања у циљу откривања система и оцена њихових резерви на бази симулационих компјутерских хидрогеотермалних модела. Развијање сазнања о могућностима успешне супституције фосилних горива хидрогеотермалним системима. |
||||||||||||||
Садржај предмета: Теоријска настава |
||||||||||||||
Литература:
|
||||||||||||||
Метода извођења наставе: Комбинација усменог предавања и теренског рада. У кабинету се пројекцијом унапред припремљених слика и примера резултата истраживања хидрогеотермалних система у свету и Србији на бази веома богате литературе, на терену обилазак изведених хидрогеотермалних пројеката. Стална провера разумевања предавања и нивоа усвојеног знања претходно предаваног градива, кроз решавање конкретних задатака и семинарских радова уз коришћење домаће и стране литературе и интернета. Све обавезе се завршавају на часу, осим додатног учења. |
||||||||||||||
Фонд:
|
||||||||||||||
Оцена знања:
|
||||||||||||||
Додатни услови оцењивања: - | ||||||||||||||