Студијски програм:
Минералогија и кристалографија (VII семестар -DAS) |
Назив предмета: Систематика несиликата |
Предавачи:
проф. др Александар Пачевски |
Статус предмета: Обавезни |
ЕСПБ бодови: 5 |
Услов: - |
Циљ предмета: Упознавање студената са начином појављивања, особинама, хемизмом, начином кристализације и асоцијацијама у којима се најчешће појављују несиликатни минерали, који изграђују разноврсне руде, стене или су пратиоци рудних минерала. |
Исход предмета: Стицање потребних знања о карактеристикама рудних минерала и начину за њихово макроскопско детерминисање. |
Садржај предмета:
Теоријска настава Увод. Постанак минерала. Класификација несиликатних минерала. Дефиниција асоцијације и парагенезе. Методе испитивања и тестирања појединих физичких особина минерала. Самородни. Телуриди и селениди. Сулфиди. Сулфосоли. Халогениди. Оксиди (прости и сложени). Ниобати и танталати. Хидроксиди. Борати. Фосфати. Арсенати. Ванадати. Карбонати. Сулфати. Волфрамати. Молибдати. Практична настава Предвиђа се обрада и тестирање минерала који припадају наведеним групама, коришћењем постојећих збирки минерала и стена, као и узорака који су прикупљени приликом теренске наставе. |
Литература:
- Костов,И.: Минералогија, 583, Мир, Москва, 1971.
- Dana, J.D.Dana, E.S.: The System of Mineralogy, 1124, vol. II, John Wiley and sons inc., New York,1951.
- Nesse D.W., 2000: Introduction to mineralogy, Oxford Univessity Press.
- Bermanec V., 1999: Sistematska mineralogija-mineralogija nesilikata, TARGA, Zagreb
- Cvetković Lj. : Mineralogija nesilikatnih minerala, Rukopis udžbenika.
|
Метода извођења наставе: Предавања су класична - Power Point презентација. На вежбама студенти прегледају узорке у студентским збиркама и у Музеју минерала и стена. |
Фонд:
Предавања |
Вежбе |
Други облици наставе |
Студијски истраживачки рад |
2 |
2 |
0 |
0 |
|
Оцена знања:
Завршни испит |
Поена |
Усмени испит | 40 |
Предиспитне обавезе |
Поена |
Активност у току предавања | 10 | Практична настава | 10 | Колоквијуми | 20 | Семинари | 20 |
|
Додатни услови оцењивања: - |
|