Предавачи:
проф. др Радуле Тошовић |
Студијски програм:
Геологија нафте и гаса (X семестар -DAS) ЕСПБ бодови: 5 Статус: Изборни Економска геологија (VIII семестар -DAS) ЕСПБ бодови: 5 Статус: Изборни |
|
Услов: Нема |
Циљ предмета: Стицање знања о концепту одрживог развоја, индикаторима одрживог коришћења минералних ресурса, превенцији загађења, конзервацији минералних ресурса, као и вези минералног сектора и одрживог равоја. |
Исход предмета: Овладавање концептом одрживог развоја. Овладавање знањима о индикаторима одрживог коришћења минералних ресурса, као и знањима о вези минералног сектора и одрживог равоја. |
Садржај предмета:
Теоријска настава Појам и концепт одрживог развоја. Улога науке и технологије у одрживом развоју минералних ресурса. Препреке у одрживом развоју. Међународни и државни законски прописи и регулативе о заштити животне средине и минерални ресурси. Одрживи развој и ресурси минералних сировина. Агенда 21. Одрживо коришћење ресурса минералних сировина. Политика заштите животне средине и ресурси и резерве минералних сировина. Геолошко-економска оцена и одрживо коришћење ресурса минералних сировина. Индикатори одрживог коришћења ресурса минералних сировина. Локална самопуправа и одрживо коришћење минералних ресурса. Конзервација минералних ресурса у функцији одрживог развоја. Минерални сектор Србије и одрживи развој. Практична настава Уз аудио-визуелну презентацију предметне материје, активно се обрађују анализе случаја кроз дискусионе групе и интерактивно учешће студената, затим се предметна материја разрађује кроз посебне практичне вежбе на примерима одрживог коришћења металичних, неметаличних, енерегетских и техногених минералних сировина, семинарске радове и врши провера стечених знања кроз тестове/колоквијуме. |
Литература:
- Auty R.M., Mikesell R.F., 1988: Sustainable Development in Mineral Economies, Oxford University Press. Otto J., Cordes J., 2000: Sustainable Development and the Future of Mineral Investment, United Nations Publications.
- Porter D.R., Platt R.H., 2000: The Practice of Sustainable Development, Urban Land Institute, Washington.
- Strake L., 2003: Breaking New Ground: Mining, Minerals and Sustainable Development, Earthscan Publications, London.
|
Метода извођења наставе: Уз аудио-визуелну презентацију предметне материје, активно се обрађују анализе случаја кроз дискусионе групе и интерактивно учешће студената, затим се предметна материја разрађује кроз посебне практичне рачунске и графичке вежбе на илустративним примерима лежишта металичних, неметаличних, енергетских и техногених минералних сировина, семинарске радове и врши провера стечених знања кроз тестове/колоквијуме. |
Фонд:
Предавања |
Вежбе |
Други облици наставе |
Студијски истраживачки рад |
2 |
2 |
0 |
0 |
|
Оцена знања:
Завршни испит |
Поена |
Усмени испит | 40 |
Предиспитне обавезе |
Поена |
Активност у току предавања | 5 | Практична настава | 5 | Колоквијуми | 30 | Семинари | 20 |
|
Додатни услови оцењивања: - |
|