Предавачи:
проф. др Мери Ганић |
Студијски програм:
Геологија(II семестар -DOS) ЕСПБ бодови: 10 Статус: Изборни |
|
Услов: - |
Циљ предмета: Усвајање и познавање различитих метода и начина палеогеографких реконструкција терцијарних творевина на подручју Србије. |
Исход предмета: Упознавање са литолошко-палеонтолошким карактеристикама различитих генетских категорија терцијарних наслага на подручју Србије и могућности њихових палеогеографских реконструкција. |
Садржај предмета:
Теоријска настава Распрострањење и типови терцијарних наслага на подручју Србије. Фацијална анализа стратиграфски чланова терцијара Србије. Утицај различитих физичко-географских услова на разноликост терцијарних творевна на подручју Србије. Палеогеографска реконструкција морских басена на подручју Србије (Панонски и Дакијски). Палеогеографске реконструкције језерских творевина на подручју Србије. Палеогеографске реконструкције и еволуција Панонског басена током неогена . Палеогеографске реконструкције и еволуција Дакијског басена током неогена. Корелација палеогеографских јединица са околним областима. Практична настава Палеогеографска анализа појединих одабраних подручја применом различитих метода. |
Литература:
- ЕРЕМИЈА М., 1980: Палеогеографија.- Рударско-геолошки факултет у Београду, 1-316, Београд.
- Анђелковић М., Еремија М., Павловић М., Анђелковић Ј., Митровић-Петровић Ј., 1991: Палеогеографија Србије, Терцијар, Универзитет у Београду, Рударско-геолошки факултет, Институт за регионалну геологију и палеонтологију, 1-237, Београд.
- Hamor G. 2001: Miocene Palaeogeography of the Carpathian Basin. Explanatory notes to the Miocene palaeographic maps of the Carpathian Basin, 1:3000000, Geological Institute of Hungary.
- TOMAS M. CRONIN, 1999: Principles of Paleoclimatology.- Columbia University, 1-441, New York.
|
Метода извођења наставе: Предавања се одржавају у виду усмених презентација наставника уз визуелну пројекцију излаганог материјала обрађеног у Power Point-u. |
Фонд:
Предавања |
Вежбе |
Други облици наставе |
Студијски истраживачки рад |
4 |
0 |
0 |
0 |
|
Оцена знања:
Завршни испит |
Поена |
Усмени испит | 50 |
Предиспитне обавезе |
Поена |
Активност у току предавања | 10 | Практична настава | 10 | Семинари | 30 |
|
Додатни услови оцењивања: - |
|