Предавачи:
проф. др Мери Ганић |
Студијски програм:
Минералогија и кристалографија (VI семестар -OAS) ЕСПБ бодови: 5 Статус: Изборни Палеонтологија (VI семестар -OAS) ЕСПБ бодови: 5 Статус: Изборни Регионална геологија (VI семестар -OAS) ЕСПБ бодови: 5 Статус: Изборни Геофизика(IV семестар -OAS) ЕСПБ бодови: 5 Статус: Изборни |
|
Услов: - |
Циљ предмета: Стицање општих знања о значају геонаслеђа и оспособљавање кадрова за професионално бављењем пословима геонаслеђа
|
Исход предмета: Након савладаног курса, студент треба да се упозна са општим појмовима о геонаслеђу у Србији, вредновању објеката области привреде, културе и науке. |
Садржај предмета:
Теоријска настава Појам и значај геонаслеђа, историјски развој идеје геолошког наслеђа у Европи и Србији. Однос геодиверзитета и геонаслеђа. Критеријуми и опште прихваћени стандарди у дефинисању и издвајању објеката геонаслеђа. Методологија истраживања објеката, критеријуми вредновања геолошког наслеђа код нас и у свету. Интерпретација објеката геолошког наслеђа у геолошким картама и тумачима и пројектним документацијама. Гонаслеђе као културна баштина. Геонаслеђе и туриза., Концепт геолошког наслеђа у Србији, правни аспект и законски оквири. Заштита објеката геолошког наслеђа. Практична настава Упознавање са са многим важним објектима и локалитетима од посебног значаја. |
Литература:
- Wimbledon W. A. P., BentonM.J., Bevins. R.E., Bleck G.P., Bridgland D.R., Cleal C.J., Cooper R.G., May V.J., 1995:The development of a methodology for the selection of British sites for conservation. Part 1. Modern Geol., 20, p. 159-202.
- ProGeo (Wimbledon W. Et al) 1998: A first attempt at a geosites framework for Europe- na IUGS initiative to support recognition of world heritage and European geodiversity, Geologica Balkanica 28, 3-4, Special issue «Geologica heritage of Europe», BAN, p
- Nojković c, Mijović D., 1998; Zaštita geonasleđa u Srbiji- nekad i sad. Zaštita prirode, 50. Zavpod za zaštitu prirode Srbije, 439-442.
- Амиџић Л., (група аутора), 2011: Заштићена природна добра Србије, Министарство животне средине, рударства и просторног планирања.стр. 278, Београд
|
Метода извођења наставе: Усмено и графичко приказивање и видеопрезентација |
Фонд:
Предавања |
Вежбе |
Други облици наставе |
Студијски истраживачки рад |
2 |
2 |
0 |
0 |
|
Оцена знања:
Завршни испит |
Поена |
Усмени испит | 40 |
Предиспитне обавезе |
Поена |
Активност у току предавања | 5 | Практична настава | 5 | Колоквијуми | 25 | Семинари | 25 |
|
Додатни услови оцењивања: - |
|