Универзитет у Београду - Рударско-геолошки факултет

Рударско-геолошки факултет

ПОЧЕТНА
ФАКУЛТЕТ
О факултету
Организација
Акредитација
Запослени
Сертификати
Издавачка делатност
Скриптарница
Акта
Алумни
Јавне набавке
Документа
Контакт
СТУДИЈЕ
Опште информације
Основне студије
Мастер студије
Докторске студије
Студентски парламент
Студентски живот
Ценовник
Дипломе
Обрасци
НАСТАВА
Наставно особље
Распоред наставе
Распоред испита
Календар
НАУКА
Пројекти
Центри и лабораторије
Истраживачи
Стипендије
Иновације и техничка решења
Научни скупови
Предмет
Обавештења
Резултати
Материјали

Хидраулика бунара

Предавачи:
проф. др Драгољуб Бајић, проф. др Душан Поломчић
Студијски програм:
Хидрогеологија(V семестар -OAS)    ЕСПБ бодови: 7    Статус: Обавезни
Услов: -
Циљ предмета:
Циљ: Упознавање и овладавање основном теоријом и применом у пракси хидраулике бунара, са посебним освртом на опитно црпење и елементе пројектовања бунара.
Образовни допринос: Спајање теоријског знања и инжењерског приступа решавању проблема, разумевање и прилагођавање познатих метода решавања могућим реалним ситуацијама.
Исход предмета:
Овладавање техникама прорачуна ефеката рада бунара, пројектовања, планирања, реализације и интерпретације података опитног црпења бунара.
Садржај предмета:

Теоријска настава
Радијално струјање у стационарним условима, са слободним нивоом, под притиском, комбиновано, уз учешће инфилтрације, наливајући, копани бунар. Рад групе бунара, метода огледалних слика. Радијално струјање у нестационарним условима, извођење диференцијалне једначине, решење Тајса и примена. Радијус дејства бунара. Суперпозиција радијалног нестационарног струјања. Допунски хидраулички губици у бунару и прифилтарској зони. Старење бунара, неки критеријуми за оцену узрока. Елементи пројектовања бунара, улазне брзине. Бунарске пумпе. Графоаналитичке методе обраде података опитног црпења. Концепција, постављања и реализација опитног црпења бунара. Тестирање бунара у експлоатационим условима. Примена рачунара код обраде података опитног црпења, пример апликације у Excel-у.

Практична настава
Вежбе прате предавања. Раде се практични задаци који омогућавају континуирано праћење наставних јединица. Предвиђена је израда домаћих задатака

Литература:
  1. Миленко Пушић, 2012, ХИДРАУЛИКА БУНАРА, Рударско геолошки факултет, Београд (комплетна настава, теорија са решеним примерима, додатак апликација у Excel-u)
Метода извођења наставе:
У оквиру наставног термина (6 часова), прво се обавља провера знања градива из претходног предавања. Затим следи предавање новог градива, као комбинација усменог излагања и приказа на табли, са пројекцијом унапред припремљених слика и примера. На крају се раде задаци, проверава разумевање одржаног предавања, обављају припреме за проверу знања наредног часа. Предиспитне обавезе се завршавају на часу, осим неопходног учења изван учионице.
Фонд:
Предавања Вежбе Други облици наставе Студијски истраживачки рад
2 3 0 0
Оцена знања:
Завршни испит Поена
Писмени испит30

Предиспитне обавезе Поена
Активност у току предавања70
Додатни услови оцењивања: Коначна оцена се добија сабирањем поена предиспитних обавеза и испита.
Предиспитне обавезе чине провере знања градива из претходног предавања, у форми теоријских питања и рачунског задатка. Има укупно 14 провера знања. Свака провера знања доноси 5 поена. Предиспитне обавезе омогућују постизање укупно 70 поена. Предиспитне провере знања се обављају на рачунару, применом програма MOODLE, Excel и других.
На крају курса је омогућена надокнада три теоријска теста, односно задатка, без обзира на разлоге (недолазак, лоша оцена, итд.).
Испит је писмени, са 6 задатака по 5 поена, укупно 30 поена.