Предавачи:
проф. др Предраг Јованчић, др Стеван Ђенадић |
Студијски програм:
Механизација у рударству (IX семестар -DAS) ЕСПБ бодови: 6 Статус: Обавезни |
|
Услов: завршене основне академске студије |
Циљ предмета: Након завршетка курса студенти су оспособљени да могу самостално да пројектују, изводе, експлоатишу и одржавају постројења, где су преносници снаге на рударским машинама један од најбитнијих елемената. |
Исход предмета: Положен испит, са активним знањем. Оспособљеност за одговорно понашање у експлоатацији и одржавању рударске и енергетске опреме. Након успешно савладаних обавеза, сваки студент треба да разуме и зна место и значај техничке дијагностике и њених метода, тако да може да оцени стање и понашање техничког система на основу измерених параметара, у циљу побољшања радне способности техничких система. |
Садржај предмета:
Теоријска настава Дефинисање преносника, од погонског мотора до радног органа, снаге је веома важан посао при пројектовању бројних уређаја који се користе за: откопавање, утовар, транспорт, прераду и депоно-вање минералних сировина. Кроз наставу која обухвата теоријске основе, приказ карактеристика саставних компоненти (механичких, хидрауличких и електричних) као и читавих целина, студент се упознаје са овим склоповима и то пре свега са циљем да успешно: експлоатише, одржава и про-јектује ове преноснике снаге. Бројност различитих техничких решења намеће потребу познавања како појединачних, механичких, хидрауличких и електричних, решења тако и комбинације више различитих решења. Главни акценат је дат на складно компоновање преносника као целине. Посе-бно су анализирани склопови мотор-преносник снаге-радни органи, тј. анализирани су преносници снаге различитих извођења, како на стационарним тако и на мобилним постројењима. Велика пажња је поклоњена анализи динамичког понашања преносника у склопу са радним органом, а са циљем да се нађе оптимално решење. Експлоатацији, сервисирању и одржавању преносника снаге се посвећује значајан део наставе. Основни циљ је да се студент оспособи да стечена знања брзо искористи у пракси на пословима везаним за експлоатацију и одржавање механизације у рударству. Практична настава На вежбама студенти полажу три колоквијума. Студенти имају право полагања колоквијума само једном. Постоји само један поправни колоквијум на крају семестра. На преосталим часовима вежби, раде се примери из праксе и задаци. На вежбама ће се користити могућност коришћења егзактних података из мерења на стварним системима из праксе. У лабараторији се приказују елементи који се изучавају, као и експерименти, у складу са постојећом опремом. |
Литература:
- Баталовић В. Хидрауличке и пнеуматичке машине у рударству, Издање РГФ, Београд 1996.
- Баталовић В. Машине и уређаји у рударству нафте и гаса, Издање РГФ и ДИТ Нафтагас, Београд-Нови Сад. 2001.
- Баталовић В. Преносници снаге, рукопис
- Келић К. Хидропреносници, Научна књига, Београд 1989.
- Башта Т. Машинска хидраулика, Машински факултет, Београд 1989.
|
Метода извођења наставе: Настава се изводи кроз предавања, аудиторне и лабораторијске вежбе при чему се користе савремена наставна средства. Уз сваку наставну област се кроз студију случајева обрађују примери из области рударства и енергетике чиме се стиче широк спектар практичних техничких знања за самосталан рад у области техничке дијагностике. За извођење вежби користи се најсавремена мерна опрема и софтвери. |
Фонд:
Предавања |
Вежбе |
Други облици наставе |
Студијски истраживачки рад |
2 |
2 |
0 |
0 |
|
Оцена знања:
Завршни испит |
Поена |
Усмени испит | 30 |
Предиспитне обавезе |
Поена |
Активност у току предавања | 10 | Колоквијуми | 40 | Семинари | 20 |
|
Додатни услови оцењивања: - |
|