Предавачи:
проф. др Игор Миљановић |
Студијски програм:
Рударско инжењерство(II семестар -DOS) ЕСПБ бодови: 10 Статус: Изборни |
|
Услов: - |
Циљ предмета: Упознавање са методама меког рачунарства и њиховом применом у рударству. |
Исход предмета: Студент је обучен за идентификацију проблема који се могу решавати методама меког рачунарства и развој модела појава и процеса у рударству применом метода меког рачунарства: генетски алгоритми, фази логика, неуронске мреже и хибридне методе. |
Садржај предмета:
Теоријска настава Увод у филозофију меког рачунарства. Концепт и историјски развој, Преглед метода меког рачунарства. Класификација, области примене. Увод у фази логику. Основни појмови. Фази скупови. Фази аритметика. Фази модели закључивања Мамдани, Такаги - Сугено. Фази модели појава и процеса у пракси. Увод у генетске алгоритме. Развој. Елементи генетских алгоритама. Примене генетских алгоритама. Увод у неуронске мреже. Модел неуронске мреже. Развој. Обучавање неуронских мрежа. Имплементација неуронских мрежа. Хибридне методе меког рачунарства. Остале методе меког рачунарства. Практична настава Проблем фази линеарне оптимизације у површинској експлоатацији Фази моделовање процеса припреме минералних сировина, Фази модел предвиђања потреса од минирања, Избор методе откопавања, Примена адаптивних генетских алгоритама у пројектовању у рударству, Примена неуро-фази система у моделовању у припреми минералних сировина, Израда семинарског рада |
Литература:
- Karr C.L., Practical Applications of Computational Intelligence for Adaptive Control, CRC Press, 1999.
- Mitchell M., An introduction to Genetic Algorithms, MIT Press, 1999.
- Rutkowski L., Neuro-fuzzy systems, Structures, Learning and Performance Evaluation, Kluwer, 2004.
- Zilouchian A., Jamshidi M., (eds), Intelligent Control Systems Using Soft Computing Methodologies, CRC Press, 2001.
- Reznick L., Fuzzy controllers, Newnes, 1997.
|
Метода извођења наставе: Усмена излагања, практична настава (израда задатака), рад на рачунару. |
Фонд:
Предавања |
Вежбе |
Други облици наставе |
Студијски истраживачки рад |
4 |
0 |
0 |
0 |
|
Оцена знања:
Завршни испит |
Поена |
Усмени испит | 30 |
Предиспитне обавезе |
Поена |
Колоквијуми | 20 | Семинари | 50 |
|
Додатни услови оцењивања: - |
|