Предавачи:
проф. др Бранко Глушчевић |
Студијски програм:
Подземна експлоатација лежишта минералних сировина (VIII семестар -OAS) ЕСПБ бодови: 5 Статус: Изборни |
|
Услов: - |
Циљ предмета: Стицање знања о специфичностима истраживања и геолошким факторима који утичу на избор техничких решења и технологија подземног откопавања је основни циљ курса. Даље, курс треба да да стручне и научне основе на бази којих ће студенти моћи да пројектују и изводе радове при отварању, припреми, експлоатацији и преради украсног камена |
Исход предмета: Теоријска и стручна знања неопходна за проучавање подсистема откоп у систему рудника као производне и организационе средине. |
Садржај предмета:
Теоријска настава Украсни (архитектонски) камен експлоатише се доминантно површинским начином. Међутим, у претходним деценијама интензивно се развија подземна експлоатација. На то утичу бројни фактори међу којима су најзначајнији тржишни, амбијентно-архитектонски, културно-историјски, геолошки и еколошки. Подземна експлоатација украсног камена има низ специфичности у техничком и технолошком погледу у односу на експлоатацију других минералних сировина. Те специфичности проистичу превасходно из тржишних захтева да се добије квалитетан камени блок који ће након одговарајуће прераде, количинама и квалитетом омогућити продајну цену на нивоу која гарантује профитабилно пословање рудника. Методе и технологије експлоатације и прераде украсног камена у суштини су садржај курса. Уз неминовни претходни приказ свих фактора који их условљавају и техничко-економских и еколошких ефеката које је могуће остварити подземном експлоатацијом лежишта. Практична настава Израда семинарског рада |
Литература:
- Мирко Максимовић: Експлоатација, испитивање, примена архитектонског камена, Contractor, Београд, 2006.
|
Метода извођења наставе: Аудио и визуелна презентација |
Фонд:
Предавања |
Вежбе |
Други облици наставе |
Студијски истраживачки рад |
2 |
2 |
0 |
0 |
|
Оцена знања:
Завршни испит |
Поена |
Усмени испит | 15 | Писмени испит | 15 |
Предиспитне обавезе |
Поена |
Активност у току предавања | 10 | Колоквијуми | 30 | Семинари | 30 |
|
Додатни услови оцењивања: - |
|