Универзитет у Београду - Рударско-геолошки факултет

Рударско-геолошки факултет

ПОЧЕТНА
ФАКУЛТЕТ
О факултету
Организација
Акредитација
Запослени
Сертификати
Издавачка делатност
Скриптарница
Акта
Алумни
Јавне набавке
Документа
Контакт
СТУДИЈЕ
Опште информације
Основне студије
Мастер студије
Докторске студије
Студентски парламент
Студентски живот
Ценовник
Дипломе
Обрасци
НАСТАВА
Наставно особље
Распоред наставе
Распоред испита
Календар
НАУКА
Пројекти
Центри и лабораторије
Истраживачи
Стипендије
Иновације и техничка решења
Научни скупови
Предмет
Обавештења
Резултати
Материјали

Просторни информациони системи

Предавачи:
Студијски програм:
Рударска мерења (X семестар -DAS)    ЕСПБ бодови: 6    Статус:
Услов: Геоинформациони системи
Циљ предмета:
Упознавање студента са основним поставкама Просторног информационог система и његовим местом у ГИС-у, улогом и значајем ПИС-а у рударству.
Исход предмета:
Самостално коришћење ПИС-а за потребе претраживања базе, праћења, евидентирања и ажурирања промена стања у простору, оспособљеност за самосталну припрему података за презентацију.
Садржај предмета:

Теоријска настава :
Увод. Дефиниција ПИС-а, основни појмови и његова улога у ГИС-у. ПИС у руда¬р¬ству. Садржај ПИС-а рудника са површинском и подземном експлоата¬ци¬јом. Формирање ПИС-а рудника са површинском експлоатацијом. При¬купљање и обрада података за формирање ПИС-а. Формирање алфану¬ме¬ричке и графичке базе података. Формирање ПИС-а и ГИС алати као подр¬шка ПИС-а. Формирање ПИС-а рудника са подземном експлоатацијом. Прикупљање и обрада података за формирање ПИС-а. Формирање алфануме¬ри¬чке и графичке базе података. Формирање ПИС-а и ГИС алати као подр¬шка ПИС-а. Тематска документација у ПИС-у. Тематски садржај ПИС-а ру¬дника са површинском и подземном експлоатацијом. Коришћење ПИС-а. Основни појмови у вези с кре¬ирањем, уређењем, руковањем, претраживањем, анализирањем, прикази¬ва¬њем и исцртавањем у ПИС-у. ПИС у осталим си¬стемима. Инплемантација и уре¬ђење ПИС-а у другим информационим систе¬мима, извођење различитих анализа са подацима у ПИС-у и подацима у спо¬љним базама података. Ко¬ри¬шћење ПИС-а у површинској експлоатацији. ПИС у пројектовању рудника са површинском експлоатацијом, руковођењу експлоатацијом, затварању копа, рекултивацији, ревитализацији. Коришћење ПИС-а у подземној експлоата¬ци¬ји. ПИС у пројектовању рудника са под¬зе¬мном експлоатацијом, руковођењу експлоатацијом, затварању рудника, реку¬л¬тивацији, ревитализацији. Просто¬р¬ни модели. Просторни модел као носи¬лац информација, просторно претражи¬ва¬ње и интерпретација. Евидентирање про¬мена стања у простору и ажурирање. Презентација података ПИС-а. Медији за презентацију, припрема презента¬ције, прилагођавање података ПИС-а за различите потребе.
Практична настава : Формирање алфанумеричке и графичке базе података рудника са по¬вршинском експлоатацијом. Формирање алфанумеричке и графичке базе по¬датака рудника са подземном експлоатацијом. Формирање ПИС-а рудника са површинском експлоатацијом са одговарајућим ГИС алатом. Формирање ПИС-а рудника са подземном експлоатацијом. са одговарајућим ГИС алатом. Претраживање ПИС-а према задатим критеријумима. Надградња и ажури¬ра¬ње базе података. Презентација података ПК и јаме.
Литература:
  1. Кукрика М., 2000.: Географски информациони системи, Географски факултет, Београд
  2. Тутић Д., Вучетић Н., Лапаине М., 2001.: Увод у ГИС, Геодетски факултет, Загреб
  3. Langran G.,1992.: Time in Geographic Information Systems, Taylor & Francis,
  4. Maguire, D. J., Goodchild, M. F., Rhind, D. W. (urednici, 1991): Geographical Information Systems, Vol. 1-2, Longmann, Harlow.
  5. Stephen M Ervin , 2002.: Designing with Maps: Integrating GIS and CAD
  6. ISO/TC 211 - Geographic Information / Geomatics, 19100 series of standards
  7. http://www.arbus.de/docuload/Arbokat_Mini_Info.pdf
  8. http://www.arbus.de/stadtbaumleben/index.html
  9. http://www.arbus.de/docuload/ARBOKAT_INFO.PDF
  10. http://www.stadtentwicklung.berlin.de/umwelt/stadtgrue
Метода извођења наставе:
Теоријска настава у учионици и практична настава у рачунарском центру
Фонд:
Предавања Вежбе Други облици наставе Студијски истраживачки рад
2 2 0 0
Оцена знања:
Завршни испит Поена
30

Предиспитне обавезе Поена
10
15
15
30
Додатни услови оцењивања: