Универзитет у Београду - Рударско-геолошки факултет

Рударско-геолошки факултет

ПОЧЕТНА
ФАКУЛТЕТ
О факултету
Организација
Акредитација
Запослени
Сертификати
Издавачка делатност
Скриптарница
Акта
Алумни
Јавне набавке
Документа
Контакт
СТУДИЈЕ
Опште информације
Основне студије
Мастер студије
Докторске студије
Студентски парламент
Студентски живот
Ценовник
Дипломе
Обрасци
НАСТАВА
Наставно особље
Распоред наставе
Распоред испита
Календар
НАУКА
Пројекти
Центри и лабораторије
Истраживачи
Стипендије
Иновације и техничка решења
Научни скупови
Предмет
Обавештења
Резултати
Материјали

Техничка дијагностика

Предавачи:
Студијски програм:
Инжењерство заштите животне средине и заштите на раду(VI семестар -OAS)    ЕСПБ бодови: 4    Статус: Изборни
Гасна техника (VIII семестар -OAS)    ЕСПБ бодови: 4    Статус: Изборни
Експлоатација течних и гасовитих лежишта минералних сировина (VIII семестар -OAS)    ЕСПБ бодови: 4    Статус: Изборни
Рударско инжењерство(VI семестар -OAS)    ЕСПБ бодови: 4    Статус: Изборни
Услов: -
Циљ предмета:
Техничка дијагностика као саставни део процеса одржавања према стању треба да утврди техничко стање саставног дела система са одређеном тачношћу у одређеном тренутку времена. Циљ је упознавање студената са овом новом системском науком и њихово лакше прилагођавање препознавању системских проблема. Студенти добијају знање о науци која се бави препознавањем техничког стања система и у складу са тим доносе исправне одлуке сагласне временском критеријуму.
Исход предмета:
Положен испит, са активним знањем.
Садржај предмета:

Теоријска настава – предавања:
Општи принципи дијагностике стања система. Кла¬сификација дијагнозе и дијагностичких параметара. Систем и поступци техничке дијагностике. Средства техничке дијагностике. Анализа резултата и прогноза техничког стања система. Узроци грешака у дијагнози стања. Аутоматски систем техничке дијагностике. Организација извођења дијагностичких контрола и организација службе. Аутоматски системи контроле радне способности техничког система. Субјективни поступци техничке дијагностике. Контрола шума. Визуелна контрола. Контрола боје и мириса. Поступци контроле (мерења) радних параметара. Основи метрологије. Поступак мерења температуре. Термовизијско опажање. Поступак мерења угаоне брзине и броја обртаја. Поступак мерења притиска. Поступак мерења протока. Поступак мерења нивоа течности. Поступак мерења померања. Поступак мерења обртног момента. Поступак мерења механичке снаге. Поступак мерења брзине и убрзања. Поступак мерења силе. Поступак мерења угла. Поступак мерења пута. Поступак мерења тврдоће. Поступак мерења влажности. Поступак мерења времена. Поступак контроле продуката хабања и сагоревања (контрола хемијског састава). Дијагноза техничког стања триболошких склопова. Испитивање промена својстава мазива и уља. Дијагностика стања хидрауличног уља. Испитивање издувних гасова мотора. Виброакустика. Вибрација као параметар техничког стања система. Утврђивање узрока неисправности техничког система услед вибрација. Програм контроле техничког стања система. Поступци за дијагностику стања котрљајућих лежаја. Отклањање проблема повишеног нивоа вибрација. Поступак геометријске контроле (утврђивање димензије делова система). Поступци испитивање (контроле) без разарања. Магнетска испитивања. Поступак пенетрације. Поступак холографије. Ултразвучна испитивања. Поступак испитивања вртложним струјама. Поступци радиографије и гамаграфије. Поступак акустичке емисије за одређивање параметара механике лома. Поступак испитивања корозије. Поступци електричне контроле. Модели одржавања према стању – модели дијагностике техничког стања.
Практична настава – вежбе:
На вежбама студенти полажу два колоквијума преко тестова. Студенти имају право полагања колоквијума само једном. Сваки кандидат ради два семинарска рада. Први семинарски рад се ради из области вибрација. Други семинарски рад се ради из осталих поступака, како субјективних тако и објективних. На преосталим часовима вежби, раде се примери везани за израду наведених пројектних задатака као и примери из праксе. На вежбама ће се користити могућност коришћења егзактних података из мерења на стварним системима из праксе. У лабараторији се приказују елементи који се изучавају, као и експерименти, у складу са постојећом опремом.
Литература:
  1. Адамовић Ж., Техничка дијагностика, Завод за уџбенике и наставна средства Београд, 1998
  2. Балдини А., Фурланетто Л., Одржавање по стању, ОМО Београд, 1980.
  3. Брчић В., Чукић Р., Експерименталне методе у пројектовању конструкција, ГК Београд, 1988
Метода извођења наставе:
Фонд:
Предавања Вежбе Други облици наставе Студијски истраживачки рад
2 1 0 0
Оцена знања:
Завршни испит Поена
30

Предиспитне обавезе Поена
10
40
20
Додатни услови оцењивања: