| Предмет |
| Обавештења |
| Резултати |
| Материјали |
|
Предавачи: |
||||||||||||||||
|
Студијски програм: Инжењерство заштите животне средине и заштите на раду(V семестар -OAS) ЕСПБ бодови: 4 Статус: Изборни |
||||||||||||||||
| Услов: Положен испит из предмета Хемија | ||||||||||||||||
|
Циљ предмета: Циљ предмета је да се студент упозна са основним загађивачима радне и животне средине, као и њиховим квантитативним одређивањем помоћу хемијских и инструменталних метода. |
||||||||||||||||
|
Исход предмета: После успешног завршетка програма предвиђеног овим предметом студент ће поседовати довољно знање из анализе загађивача радне и животне средине, које му је потребно за савлађивање градива из стручних предмета на модулима предвиђеним овим студијским програмом |
||||||||||||||||
|
Садржај предмета: Теоријска настава: - главни загађивачи радне и животне средине, - узимање узорака за анализу из радне и животне средине, - хемијске методе анализе: волуметријске и гравиметријске - физичко хемијске методе анализе (инструменталне методе): хроматографија (гасна, адсорпциона, јонска и др.), електроаналитичке методе (кондуктометрија, кулометрија, потенциометрија), емисиона спектрална анализа (квалитативна и квантитативна), атомско-абсорпциона спектрална анализа. Практична настава: - начини исказивања концентрације загађивача радне и животне средине, - волуметријске методе хемијске анализе, израчунавања у волуметрији, одређивање концентрације јонова метала комплексометријском методом, комплексометријско одређивање укупне тврдоће воде, - гравиметријске методе, израчунавања у гравиметрији, одређивање концентрације Cl - јонова аргентометријском методом, - одређивање неких гасова гасном хроматографијом, - одређивањеконцентрације Fe 3+ јонова методом визуелне колориметрије |
||||||||||||||||
Литература:
|
||||||||||||||||
|
Метода извођења наставе: Предавања, провера знања и експерименталне вежбе у хемијској лабораторији |
||||||||||||||||
Фонд:
|
||||||||||||||||
Оцена знања:
|
||||||||||||||||
| Додатни услови оцењивања: | ||||||||||||||||