Предмет |
Обавештења |
Резултати |
Материјали |
Предавачи: |
||||||||||||
Студијски програм: Геотехника(VI семестар -OAS) ЕСПБ бодови: 5 Статус: Изборни Геофизика(VI семестар -OAS) ЕСПБ бодови: 5 Статус: Изборни Инжењерство нафте и гаса(VI семестар -OAS) ЕСПБ бодови: 5 Статус: Изборни Хидрогеологија(VI семестар -OAS) ЕСПБ бодови: 5 Статус: Изборни |
||||||||||||
Услов: нема | ||||||||||||
Циљ предмета: Циљ предмета је савлађивање основних поставки геофизичког каротажа и поступака, који се примњују при каротажним истраживањима. Циљ је да се студент обучи како се изводе геофизичка каротажна мерења и како се резултати мерења примењују у различитим областима (истраживање лежишта нафте и гаса и лежишта минералних сировина, хидрогеолошка истраживања, истраживања геотермалне енергије). |
||||||||||||
Исход предмета: Исход предмета је стицање основних знања и компентенција потребних за даљу обуку за рад у специјализованим екипама које се баве геофизичким каротажом, као и примену резултата геофизичких каротажних испитивања у различитим облстима истраживања. |
||||||||||||
Садржај предмета: Теоријска настава Основне поставке геофизичког каротажа. Типови бушотина у којма се примењује каротаж и утицај исплаке на резултате мерења. Принципи рада, конструкције сонди и извођење мерења. Каротаж сопственог потенцијала. Конвенционални електрични каротаж. Латерални каротаж. Микрокаротажне сонде. Индуктивни каротаж. Каротаж природне радиоактивности. Каротаж густине. Неутронски каротаж. Акустични каротаж. Термокаротаж. Дипметар. Калипер. Примена геофизичког каротажа и комбинације сонди код различитих врста истраживања. Примери примене. Практична настава:Вежбе, Други облици наставе, Студијски истраживачки рад Конструкција дијаграма геофизичког каротажа на основу познатих својстава формација. Базична квалитативна и квантитативна интерпретација дијаграма геофизичког каротажа. Анализа резултата каротажних истраживања на примерима из праксе. |
||||||||||||
Литература:
|
||||||||||||
Метода извођења наставе: Предавања и вежбе се врше уз коришћење рачунарских презентација, које су доступне студентима и тиме се олакшава процес учења. Вежбе прате предавања, чиме се обезбеђује боље разумевање и савлађивање материје. |
||||||||||||
Фонд:
|
||||||||||||
Оцена знања:
|
||||||||||||
Додатни услови оцењивања: | ||||||||||||