Предмет |
Обавештења |
Резултати |
Материјали |
Предавачи: |
||||||||||||||
Студијски програм: Петрологија и геохемија (IX семестар -DAS) ЕСПБ бодови: 5 Статус: Изборни |
||||||||||||||
Услов: Основи геохемије | ||||||||||||||
Циљ предмета: Стицање сазнања о пореклу, саставу и еволуцији хидросфере и атмосфере, геохемијским карактеристикама океана и копнених вода, мигративности и резидентном времену главних елемената и микроелемената у водама, геохемијским процесима у атмосфери и резидентном времену елемената у атмосфери, ефекту стаклене баште. |
||||||||||||||
Исход предмета: Оспособљавање за решавање практичних и научних проблема формирања и еволуције састава хидросфере и атмосфере током геолошке историје, састава и геохемијске карактеристике савремених океана и мора и копнених (подземних и површинских) вода, садржаја и расподеле хемијских елемената у атмосфери и постављање одговарајућих геохемијских модела. |
||||||||||||||
Садржај предмета: Теоријска настава Састав, порекло и еволуција хидросфере и атмосфере. Минерализација, састав и геохемијске карактеристике океана, садржај и расподела главних елемената и микроелемената у стубу воде, геохемијски процеси и додаци и губици елемената у океанима, резидентна времена елемената. Континенталне воде, минерализација састав и геохемијске карактеристике површинских и подземних вода, геохемијски модели растворљивости минерала и састава вода. Састав и геохемијске карактеристике атмосфере, сталност састава, пореекло гасова, геохемијски процеси и додаци и губици елемената у атмосфери. Природни и антропогени извори загађења хидроефере и атмосфере, ефекти стаклене баште. Практична настава:Вежбе, Други облици наставе, Студијски истраживачки рад Вежбе прате програм предавања а обухватају и различите геохемијске прорачуне. Семинари. |
||||||||||||||
Литература:
|
||||||||||||||
Метода извођења наставе: Power Point презентације, постављање задатака, непосредан рад студената, семинарски радови |
||||||||||||||
Фонд:
|
||||||||||||||
Оцена знања:
|
||||||||||||||
Додатни услови оцењивања: | ||||||||||||||