Предмет |
Обавештења |
Резултати |
Материјали |
Предавачи: |
||||||||||||||||
Студијски програм: Геологија модул (VIII семестар -DAS) ЕСПБ бодови: 5 Статус: Обавезан Петрологија и геохемија (VIII семестар -DAS) ЕСПБ бодови: 5 Статус: Изборни |
||||||||||||||||
Услов: Стратиграфија Србије | ||||||||||||||||
Циљ предмета: Циљ предмета СТРАТИГРАФИЈА ДИНАРИДА је да студент овлада савременим знањима из стратиграфије Динарида Србије, да допринесе употпуњавању слике о геолошкој грађи Србије. Поред тога треба да усаврши способност посматрања, апстраховања и закључивања у решавању појединих конкретних стратиграфских проблема везаних за Динариде. |
||||||||||||||||
Исход предмета: Упознавање студената са најважнијим знањима из области стратиграфије, Западних делова Србије. Примена принципа стратиграфске клсификације са конкретним примерима у Динаридима. Оспособљавање за коришћење знања из стратиграфије за објашњавање геолошке грађе Западне Србије. |
||||||||||||||||
Садржај предмета: Теоријска настава: Елементарне чињенице о хроностратиграфским јединицама констатованим у динаридима. Домаћи хроно и фацијални стратотипови, њихов значај за одређивање положаја Србије у геотектонском смислу у појединим временским одељцима. Специфичне карактеристике најкрупнијих стратиграфских јединица на територији западне Србије. Формације које се издавајуј на датом подручју, њихов значај, особине и распрострањење. Палеонтолошки садржај и његов значај за наведене формације. Посебан осврт на фосилоносне локалитете и њихов стратиграфски значај. Практична настава Цртање геолошких стубова појединих локалитета и обележавање одговарајућих подручја на картама. Цртање синтезних геолошких стубова и њихово тумачење. Нарочити осврт на карактер специфичних асоцијација фауне и њен значај за корелацију, реконструкцију средине и одређивање геолошке старости творевина. |
||||||||||||||||
Литература:
|
||||||||||||||||
Метода извођења наставе: Предавања праћена аудиовизуелним приказима детаља стратиграфске грађе Вежбања кроз самостални рад |
||||||||||||||||
Фонд:
|
||||||||||||||||
Оцена знања:
|
||||||||||||||||
Додатни услови оцењивања: | ||||||||||||||||