Предмет |
Обавештења |
Резултати |
Материјали |
Предавачи: |
||||||||||||||||||||
Студијски програм: Геологија модул (IX семестар -DAS) ЕСПБ бодови: 5 Статус: Изборни Економска геологија (IX семестар -DAS) ЕСПБ бодови: 5 Статус: Обавезан |
||||||||||||||||||||
Услов: - | ||||||||||||||||||||
Циљ предмета: Стицање теоријских и практичних знања која су везана за планирање опробавања, контролу узимања и анализе проба, класификацију, прорачун и евиденцију резерви, експлоатациона истраживања и доистраживања. |
||||||||||||||||||||
Исход предмета: Овладавање теоријским и практичним знањима везаним за планирање опробавања, контролу узимања и анализе проба, класификацију и евиденцију резерви, експлоатациона истраживања, доистраживања као и прорачун рудних резерви. |
||||||||||||||||||||
Садржај предмета: Теоријска настава Планирање опробавања. Обрада, интерпретација и коришћење резултата опробавања. Контрола узимања, обраде и анализа проба. Контрола целине процеса опробавања и контролно опробавање. Мрежа проба. Густина мреже и дужина проба. Разређивање проба. Експериментално опробавање. Кондиције. Дефиниција и врсте кондиција; Геотехнички и хидрогеолошки услови експлоатације лежишта; Тачност прорачуна резерви. Грешке и вероватноћа. Грешке аналогије; случајне и систематске грешке. Грешке методе прорачуна резерви; Поправни коефицијенти. Класификација и евиденција резерви; Доистраживања и експлоатациона истраживања. Практична настава:Вежбе, Други облици наставе, Студијски истраживачки рад Израда рачунских и графичких задатака везаних за контролно и експериментално опробавање, оконтуривање лежишта при различитим граничним параметрима, поправне коефицијенте и прорачун резерви. |
||||||||||||||||||||
Литература:
|
||||||||||||||||||||
Метода извођења наставе: Класична предавања, уз примену мултимедијалних презентација и интерактивно учешће студената. Предвиђени су и теренски и семинарски радови. |
||||||||||||||||||||
Фонд:
|
||||||||||||||||||||
Оцена знања:
|
||||||||||||||||||||
Додатни услови оцењивања: | ||||||||||||||||||||