Предмет |
Обавештења |
Резултати |
Материјали |
Предавачи: |
||||||||||||||||
Студијски програм: Палеонтологија (VIII семестар -DAS) ЕСПБ бодови: 4 Статус: Обавезан |
||||||||||||||||
Услов: - | ||||||||||||||||
Циљ предмета: Студент стиче знања о појавама и законитостима у еволуцији кичмењака. Кроз вежбе и израдом семинарског рада оспособљава се да користи податке научене на предавањима и из литературе и дâ сопствени приказ одређених тема из области палеозоологије кичмењака. |
||||||||||||||||
Исход предмета: Кроз овај предмет студенти стичу знања о појави, еволуцији и дивергенцији кичмењака, како водених, тако и копнених. |
||||||||||||||||
Садржај предмета: Теоријска настава Порекло и особине хордата. Pikaia, Amphioxus, плашташи. Основне особине кичмењака, камбријумски кичмењаци, девонскии данашњи безвилични кичмењаци. Развој кичмењака са вилицама. Рибе, типови пераја и типови крљушти, оклопњаче, бодњашице. Главени скелет рскавичавих и коштаних риба. Шакоперке, дводихалице, први четвороношци, Ichthyostega. Стегоцефали, гмизавци, Кару. Копнени и марински мезозојски кичмењаци, диносауруси. Рептилско порекло птица, Archaeopteryx, Соленхофен, мезозојске и кенозојске птице. Мезозојски сисари. Адаптивна радијација сисара у кенозоику. Месел. Пикерми. Практична настава:Вежбе, Други облици наставе, Студијски истраживачки рад Рад са фосилним примерцима из палеонтолошке збирке факултета, рад на појединачним вежбама које прате теме из предавања и израда семинарских радова. |
||||||||||||||||
Литература:
|
||||||||||||||||
Метода извођења наставе: Предавања уз Power Point презентације, пројекције филмова, учење критичке селекција података за израду појединачних вежби и семинарског рада на основу стручне литературе и интернета |
||||||||||||||||
Фонд:
|
||||||||||||||||
Оцена знања:
|
||||||||||||||||
Додатни услови оцењивања: | ||||||||||||||||