Предмет |
Обавештења |
Резултати |
Материјали |
Предавачи: |
||||||||||||||
Студијски програм: Хидрогеологија(X семестар -DAS) ЕСПБ бодови: 5 Статус: Изборни |
||||||||||||||
Услов: Геотермологија | ||||||||||||||
Циљ предмета: Упознавање са основним појмовима и историјатом развоја експлоатације и коришћења геотермалне топлоте и њених ресурса, могућностима експлоатације и коришћења геотермалних ресурса нарочито савремених технологија за повећање енергетске ефикасности коришћењем хидрогеотермалних ресурса Упознавање са основним појмовима и врстама хидрогеотермалних система, њиховом препознавању у земљиној кори, главним елементима система, генези система и развоју система у току времена ради сагледавања значаја налазишта геотермалне топлоте у систему за експлоатацију и коришћење геотермалне топлоте и енергије |
||||||||||||||
Исход предмета: Развијање индуктивног размишљања код сагледавања могућности постојања хидрогеотермалних система у земљиној кори, концептуални приступ изради и специфичности израде хидрогеотермалних модела, начини истраживања у циљу откривања система и оцена њихових резерви на бази симулационих компјутерских хидрогеотермалних модела |
||||||||||||||
Садржај предмета: Теоријска настава Дефиниције основних појмова; Класификације геотермалних система (Хидрогеотермални системи: конвективни и кондуктивни); Елементи система; Порекло флуида у хидрогеотермалним системима (порекло воде и порекло слободних гасова преко изотопске хидрогеотермологије); Истраживање налазишта хидрогеотермалних ресурса (стратегија истраживања и оцене резервоара, методе истраживања, методика истраживања, методика оцене резерви хидрогеотермалних флуида, геотермалне топлоте и енергије); Симулациони хидрогеотермални модели за оцену резерви |
||||||||||||||
Литература:
|
||||||||||||||
Метода извођења наставе: Комбинација усменог предавања и табле, са пројекцијом унапред припремљених слика и примера резултата истраживања хидрогеотермалних система у свету и Србији на бази веома богате литературе. Стална провера разумевања предавања и нивоа усвојеног знања претходно предјеног градива кроз решавање конкретних задатака и семинарских радова уз коришћење домаће и стране литературе и интернета. Све наставне обавезе се завршавају на часу, осим додатног учења |
||||||||||||||
Фонд:
|
||||||||||||||
Оцена знања:
|
||||||||||||||
Додатни услови оцењивања: | ||||||||||||||