Предмет |
Обавештења |
Резултати |
Материјали |
Предавачи: |
||||||||||||||||
Студијски програм: Економска геологија (IX семестар -DAS) ЕСПБ бодови: 5 Статус: Изборни Минералогија и кристалографија (IX семестар -DAS) ЕСПБ бодови: 5 Статус: Изборни |
||||||||||||||||
Услов: Основи геохемије, Лежишта минералних сировина А | ||||||||||||||||
Циљ предмета: Стицање сазнања о лежиштима минералних сировина као геохемијским феноменима и геохемијским процесима везаним за њихову генезу и еволуцију током геолошког времена, асоцијацијама и начинима појављивања елемената у лежиштима чврстих и течних минералних сировина |
||||||||||||||||
Исход предмета: Оспособљавање за практична и теоријска разматрања генезе и асоцијација елемената и дефинисања квалитета лежишта минералних сировина уз примену геохемијских модела за решавање проблема лежишта чврстих, флуидних и течних минералних сировина и загађења животне средине |
||||||||||||||||
Садржај предмета: Теоријска настава Лежишта минералних сировина као геохемијски феномени, примарне и секундарне геохемијске средине и процеси, геохемијска класификација лежишта минералних сировина. Геохемија лежишта чврстих минералних сировина. Геохемијске асоцијације, обилност и начин појављивања елемената. Геохемијске и металогенетске провинције. Геохемија магматогених и метаморфогених лежишта. Геохемија седиментогених лежишта, геохемија каустобиолита. Геохемија лежишта флуидних минералних сировина. Геохемија нафте и гаса, геохемија лежишта вода – површинских, подземних слатких, минералних и термоминералних, системи стена-руда-вода. Геохемијски модели расподеле хемијских елемената и изотопа и проблеми генезе лежишта минералних сировина. Практична настава:Вежбе, Други облици наставе, Студијски истраживачки рад Вежбе прате програм предавања и обухватају геохемијске прорачуне и моделовања |
||||||||||||||||
Литература:
|
||||||||||||||||
Метода извођења наставе: Класична предавања праћена аудио-визуелним методама, ДВД пројекцијама |
||||||||||||||||
Фонд:
|
||||||||||||||||
Оцена знања:
|
||||||||||||||||
Додатни услови оцењивања: | ||||||||||||||||