Предмет |
Обавештења |
Резултати |
Материјали |
Предавачи: |
||||||||||||||||||||||
Студијски програм: Економска геологија (VII семестар -DAS) ЕСПБ бодови: 5 Статус: Изборни Петрологија и геохемија (VII семестар -DAS) ЕСПБ бодови: 5 Статус: Изборни |
||||||||||||||||||||||
Услов: - | ||||||||||||||||||||||
Циљ предмета: Стицање знања о физичко-хемијским дијаграмима равнотежних стања, овладавање неопходним нивоом знања из домена физичко-хемијског тумачења услова настанка карактеристичних минералних фаза, парагенеза и минералних асоцијација у ендогеним, егзогеним и метаморфогеним условима. |
||||||||||||||||||||||
Исход предмета: Стицање знања из области анализе физичко-хемијских дијаграма равнотежних стања, услова настанка карактеристичних минералних фаза, парагенеза и минералних асоцијација у ендогеном, егзогеном и метаморфогеном стадијуму образовања лежишта минералних сировина. Продубљивање знања из домена генезе лежишта металичних и неметаличних минералних сировина. |
||||||||||||||||||||||
Садржај предмета: Теоријска настава Основни појмови и закони физичке хемије, физичко-хемијски процеси и лежишта минералних сировина, Састав материје, Магма, Дефекти у кристалима, Растопи, Фазни дијаграми, Силикатни системи и магматски процеси, Водено силикатни системи, Системи сулфид-вода и хидротермални процеси, силикатно-сулфидно-водени системи и магматски процеси, хидротермални системи, егзогени системи и физичко-хемијски процеси, метаморфни процеси и физичко-хемијски процеси. Практична настава:Вежбе, Други облици наставе, Студијски истраживачки рад T, P, V, E - примери и примена у геологији. Проучавање физичко-хемијских процеса и настанак лежишта минералних сировина. Чврсти раствори и орудњења. Дефекти у кристалима. Конструкција једнокомпонентног и двокомпонентног дијаграма. Конструкција трокомпонентног дијаграма. Магматски процеси. Својства воде. Фракционизација магме. Гасно течне инклузије. Алтерације. Седиментација. |
||||||||||||||||||||||
Литература:
|
||||||||||||||||||||||
Метода извођења наставе: Уз класична предавања, која ће бити праћена аудио-визуелним методама, предвиђени су и семинарски радови. |
||||||||||||||||||||||
Фонд:
|
||||||||||||||||||||||
Оцена знања:
|
||||||||||||||||||||||
Додатни услови оцењивања: | ||||||||||||||||||||||