Предмет |
Обавештења |
Резултати |
Материјали |
Предавачи: |
||||||||||||||||
Студијски програм: Геологија модул (VIII семестар -DAS) ЕСПБ бодови: 5 Статус: Изборни |
||||||||||||||||
Услов: - | ||||||||||||||||
Циљ предмета: Циљ овог курса је упознавање са начином израде екогеолошке карте, њиховим поделама, елементима садржаја, и форме екогеолошке карте. |
||||||||||||||||
Исход предмета: оспособљеност за екогеолошко картирањеи израду екогеолошких карата са пратећим текстуално-графичким објашњењима |
||||||||||||||||
Садржај предмета: Теоријска настава Увод. Дефиниција екогеологије и екогеолошке карте и њен значај у савременој цивилизацији. Подела карата: према размери, садржају, процесу. Садржај карте: ендогени, егзогени и космички и антропогени процеси и појаве. Геолошке сфере. Регионални процеси, екогеолошке појаве, хазард, предикција и заштита. Екогеолошки процеси у литосфери. Екогеолошки процеси на површини Земље. Антропогени продукти и антропогени импакти. Космички екогеолошки утицаји: импакти и зрачења. Аквизиција екогеолошких података. Елементи екогеолошке карте. Стандардизоване графичке ознаке за приказ неотектонских, сеизмотектонских, радиоактивних и геохемијских процеса. Графичке ознаке за појаве рецентних квартарних творевина. Ознаке за појаве биогеног и антропогеног низа. Ознаке за сеизмотектонске елементе. Издвајање картираних јединица према интензитету савремених процеса, екогеолошком хазарду и екогеолошком потенцијалу. Карте екогеолошког хазарда и потенцијала. Форма екогеолошке карте. Екогеолошки профили и легенде и тумачи. Практична настава:Вежбе, Други облици наставе, Студијски истраживачки рад Израда опште екогеолошке карте и пратећег ваноквирног садржаја. Графичка презентација различитих категорија теренски прикупљених података. Израда тумача за екогеолошку карту. |
||||||||||||||||
Литература:
|
||||||||||||||||
Метода извођења наставе: Kласична предавања праћена аудио-визуелним презентацијама и вежбе |
||||||||||||||||
Фонд:
|
||||||||||||||||
Оцена знања:
|
||||||||||||||||
Додатни услови оцењивања: | ||||||||||||||||