Предмет |
Обавештења |
Резултати |
Материјали |
Предавачи: |
||||||||||||||||
Студијски програм: Геологија модул (VII семестар -DAS) ЕСПБ бодови: 5 Статус: Изборни Економска геологија (VII семестар -DAS) ЕСПБ бодови: 5 Статус: Обавезан Палеонтологија (VII семестар -DAS) ЕСПБ бодови: 5 Статус: Изборни Петрологија и геохемија (VII семестар -DAS) ЕСПБ бодови: 5 Статус: Изборни Геофизика(IX семестар -DAS) ЕСПБ бодови: 5 Статус: Изборни |
||||||||||||||||
Услов: - | ||||||||||||||||
Циљ предмета: Стицање знања о основним компонентама угљева начина њиховог стварања и појављивања у природи, као и могућностима њиховог рационалног коришћења. |
||||||||||||||||
Исход предмета: Овладавање општим и специфичним знањима и вештинама из домена геологије угљева. Стицање потребног знања за даље успешно савладавање проблематике истраживања и геолошко-економске оцене лежишта угљева. |
||||||||||||||||
Садржај предмета: Теоријска настава Порекло органских компоненти угљева. Хемијски састав исходишне органске материје. Разлагање органских компоненти биљака и њихова трансформација. Хемијске, физичке и петрографске промене током процеса карбонификације. Основне компоненте угљева. Минералне примесе у угљу. Основне особине угљева. Процеси формирања угљоносних фација слојева и формација,. Цикличност грађе угљоносних формација. Угљени слој, угљене фације и формације. Класификација угљоносних басена и лежишта угљева и њихове карактеристике. Приказ угљоносних басена и лежишта у свету и код нас. Могућности коришћења угљева. Прикупљање и обрада података истраживања и анализе. Коришћење угља. Утицај сагоревања угља на загађење човекове околине. Практична настава:Вежбе, Други облици наставе, Студијски истраживачки рад У оквиру вежби врши ће се упознавање са збирком узорака, као и идентификација макроскопских и микроскопсих састојака угљева. Предвиђена је обрадa и систематизација података истраживања и израда извештаја. |
||||||||||||||||
Литература:
|
||||||||||||||||
Метода извођења наставе: Уз класична предавања, која ће бити праћена аудио-визуелним методама, предвиђени су и теренски и семинарски радови. |
||||||||||||||||
Фонд:
|
||||||||||||||||
Оцена знања:
|
||||||||||||||||
Додатни услови оцењивања: | ||||||||||||||||