Предмет |
Обавештења |
Резултати |
Материјали |
Предавачи: |
||||||||||||
Студијски програм: Геофизика(IX семестар -DAS) ЕСПБ бодови: 5 Статус: Изборни |
||||||||||||
Услов: нема | ||||||||||||
Циљ предмета: Циљ предмета је савлађивање различитих поступака анализе аномалија гравитационог и магнетног поља, комплексне интерпретације резултата истраживања и примене у различитим областима. |
||||||||||||
Исход предмета: Исход предмета је стицање знања и компентенција потребних за анализу и интерпретацију резултата комплексних гравиметријских и геомагнетских истраживања. |
||||||||||||
Садржај предмета: Теоријска настава Анализа квалитета података (густина, тачност) и могућности њиховог коришћења за решавање специфичних проблема. Повезивање са подацима других истраживања. Практични поступци редукције аномалија геомагнетског поља на пол и екватор. Практични поступци рачунања псеудогравитационих и псеудомагнетских аномалија, локалног таласног броја и аналитичког сигнала. Процена параметара извора аномалија гравитационог и геомагнетног поља (дубина, облик, нагиб, густина, магнетска сусцептибилност и др.) применом различитих поступака анализе (инверзије, “стрипинг”, деконволуција, анализа комплексних атрибута, итд.). Анализа аномалија у условима израженог рељефа терена. 2Д и 3Д моделирање. Моделирање и инверзије применом различитих функција расподеле густине и сусцептибилности. Поступци који се примењују код детаљних истраживања (грађевина, археологија, лежишта). Практична настава:Вежбе Примена различитих поступака анализе аномалија гравитационог и геомагнетног поља, коришћењем савремених рачунарских програма. Геолошка интерпретација резултата. Поступци детекције природних и вештачких објеката. Израда семинараског рада на задату тему. |
||||||||||||
Литература:
|
||||||||||||
Метода извођења наставе: Предавања и вежбе се врше уз коришћење рачунарских презентација, које су доступне студентима и тиме се олакшава процес учења. Вежбе прате предавања, чиме се обезбеђује боље разумевање и савлађивање материје. |
||||||||||||
Фонд:
|
||||||||||||
Оцена знања:
|
||||||||||||
Додатни услови оцењивања: | ||||||||||||