Предмет |
Обавештења |
Резултати |
Материјали |
Предавачи: |
||||||||||||
Студијски програм: Геологија модул (VIII семестар -DAS) ЕСПБ бодови: 5 Статус: Изборни Економска геологија (VIII семестар -DAS) ЕСПБ бодови: 5 Статус: Изборни Палеонтологија (VIII семестар -DAS) ЕСПБ бодови: 5 Статус: Изборни |
||||||||||||
Услов: нема | ||||||||||||
Циљ предмета: Циљ предмета је савлађивање основних поставки интерпретације резултата геофизичких каротажних истраживања. Студент се обучава како да резултате геофизичких каротажних мерења примењује у различитим областима истраживања. |
||||||||||||
Исход предмета: Исход предмета је стицање основних знања и компентенција потребних за интерпретацију резултата геофизичких каротажних испитивања и њихову примену у различитим облстима истраживања, као и даљу обуку за рад у специјализованим екипама које се баве геофизичким каротажом. |
||||||||||||
Садржај предмета: Теоријска настава Геофизички каротажни уређаји и системи (електрични, нуклеарни, акустични, остали). Опрема за геофизички каротаж и технике мерења. Процена својстава формације (порозност, пермеабилност и друхи параметри) на основу резултата геофизичких каротажних мерења. Креирање геолошких модела на основу резултата геофизичких каротажних истраживања (корелација, структурна и стратиграфка анализа, електрофације). Примена геофизичког каротажа у различитим областима истраживања (истраживање лежишта нафте и гаса и лежишта минералних сировина, хидрогеолошка истраживања, истраживања геотермалне енергије, геотехничка истраживања). Практична настава:Вежбе, Други облици наставе, Студијски истраживачки рад Процена својстава формације. Корелација резултата мерења у различитим бушотинама. Структурна анилиза на основу резултата мерења дипметром. Стратиграфска анализа на основу резултата мерења различитим каротажним уређајима. Приказ и анализа примера из праксе. |
||||||||||||
Литература:
|
||||||||||||
Метода извођења наставе: Предавања и вежбе се врше уз коришћење рачунарских презентација, које су доступне студентима и тиме се олакшава процес учења. Вежбе прате предавања, чиме се обезбеђује боље разумевање и савлађивање материје. |
||||||||||||
Фонд:
|
||||||||||||
Оцена знања:
|
||||||||||||
Додатни услови оцењивања: | ||||||||||||