Предмет |
Обавештења |
Резултати |
Материјали |
Предавачи: |
||||||||||||||||
Студијски програм: Геологија модул (VIII семестар -DAS) ЕСПБ бодови: 5 Статус: Изборни Економска геологија (VIII семестар -DAS) ЕСПБ бодови: 5 Статус: Обавезан Палеонтологија (VIII семестар -DAS) ЕСПБ бодови: 5 Статус: Изборни Петрологија и геохемија (VIII семестар -DAS) ЕСПБ бодови: 5 Статус: Изборни Геофизика(VIII семестар -DAS) ЕСПБ бодови: 5 Статус: Изборни |
||||||||||||||||
Услов: - | ||||||||||||||||
Циљ предмета: Стицање знања о различитим аспектима и процесима постанка, миграције и акумулације нафте и гаса у седиментним басенима. Сагледавање савремених сазнања из нафтне геологије и њиховог значаја за истраживање. |
||||||||||||||||
Исход предмета: Овладавање општим и специфичним знањима и вештинама из домена геологије нафте. Усвајање потребног нивоа знања за даље успешно савладавање проблематике истраживања и геолошко-економске оцене ресурса и резерви нафте и гаса. |
||||||||||||||||
Садржај предмета: Теоријска настава Геологија нафте као научна дисциплина. Матичне стене, резервоар стене, заштитне стене и замке за нафту и гас. Процеси трансформације керогена у угљоводонике, примарна, секундарна и терцијарна миграција нафте и гаса. Природни резервоари и резервоар стене. Промене угљоводоника током миграције и после акумулирања. Неконвенционални извори добијања нафте и гаса. Седиментни басени и нафтно-гасни потенцијал. Дистрибуција ресурса нафте и гаса у свету. Перспективна подручја и налазишта нафте и гаса у Србији. Практична настава:Вежбе, Други облици наставе, Студијски истраживачки рад Анализа језгара матичних, резервоар и заштитних стена. Идентификација и детерминација керогена и битумена у матичним стенама и уљним шејловима. Анализа структурног стила басена и миграционих путева у њему. Карактеристике седиментних басена и нафтних и гасних поља у свету и код нас. |
||||||||||||||||
Литература:
|
||||||||||||||||
Метода извођења наставе: Класична предавања праћена савременим визуелним презентацијама и примерима. Савладавање градива на вежбама, кроз тестове и анализу узорака. Континуирано учење с провером знања. |
||||||||||||||||
Фонд:
|
||||||||||||||||
Оцена знања:
|
||||||||||||||||
Додатни услови оцењивања: | ||||||||||||||||