Предмет |
Обавештења |
Резултати |
Материјали |
Предавачи: |
||||||||||||
Студијски програм: Геотехника(IX семестар -DAS) ЕСПБ бодови: 6 Статус: Обавезан |
||||||||||||
Услов: - | ||||||||||||
Циљ предмета: Стицање основних знања о природној напрегнутост стенских маса, прерасподели напона око грађевинских и рударских, подземних и надземних објеката, узроцима настанка, мерењима и контроли подземних притисака. |
||||||||||||
Исход предмета: Упознавање са значајем механике стена и оспособљавање да се примене стечена знања при геотехничким истраживањима за потребе пројектовања, изградње и експлоатације објеката. |
||||||||||||
Садржај предмета: Теоријска настава 1. Природна напрегнутост стенских маса, дефиниције основних појмова, теоријске основе. 2. Секундарна напонска стања у стенским масама по теорији еластичности и теорији пластичности. 3. Методе мерења примарних и секундарних напона. 4. Резултати мерења напона у стенама. 5. Појам и врсте подземних притисака. 6. Теорије подземних притисака, развој и контрола подземних притисака. 7. Методе теренских испитивања подземних притисака. 8. Стабилност косина у стенама. Стабилност подземних ископа у стенама. 9. Теоријске поставке и технички услови лабораторијских и ин ситу испитивања својстава стена. Екстраполација резултата испитивања на стенски масив. 10. Примена моделских испитивања у механици стена. Практична настава Упознавање са мерном опремом и инструментима за мерење примарних и секундарних напона у стенској маси око ископа за објекате. Мерење подземних притисака у циљу праћења развоја и контроле подземних притисака. Нумерички задаци везани експериментална испитивања и решавање практичних проблема, примери из праксе. |
||||||||||||
Литература:
|
||||||||||||
Метода извођења наставе: Класична предавања, праћена савременим аудио -визуелна демонстрација, непосредна упознавања са техником испитивања и мерења, презентација самосталних вежбања, провера знања, консултације. |
||||||||||||
Фонд:
|
||||||||||||
Оцена знања:
|
||||||||||||
Додатни услови оцењивања: | ||||||||||||