Предмет |
Обавештења |
Резултати |
Материјали |
Предавачи: |
||||||||||||||||
Студијски програм: Геологија и палеонтологија (VI семестар -OAS) ЕСПБ бодови: 5 Статус: Изборни Петрологија и геохемија (VI семестар -OAS) ЕСПБ бодови: 5 Статус: Изборни Геофизика(IV семестар -OAS) ЕСПБ бодови: 5 Статус: Изборни |
||||||||||||||||
Услов: нема |
||||||||||||||||
Циљ предмета: Упознавање са физичко-географским приликама које су постојале у геолошкој историји Земље, узрок њихових појава и последице које су оставиле за собом. |
||||||||||||||||
Исход предмета: Схватање палеогеографског развоја наше планете од тзв. „космичке фазе“ до савременог периода, те примена у сродним геолошким дисциплинама. |
||||||||||||||||
Садржај предмета: Теоријска настава Развој палеогеографије. Елементи предела. Тектонски покрети и палеогеографија. Палеогеографске карактеристике кроз геолошке ере. Формирање атмосфере и њена еволуција. Формирање хидросфере и биосфере, и њихова еволуција. Палеоклиматологија. Еволуција климе кроз геолошку историју. Појаве заглечаравања у геолошкој прошлости. Палеобиогеографска реонизација и палеобиогеографске јединице. Велике катастрофичне појаве - узрочници палеогеографких промена. Различити типови палеогеографских карата. Практична настава:Вежбе, Други облици наставе, Студијски истраживачки рад Видео пројекције научних серијала. Демонстрација атласа палеогеографских и литолошко – палеогеографских карата из разних земаља. Израда семинарског рада. Самостална реконструкција ареала одређене групе организама на подручју Србије и Европе. |
||||||||||||||||
Литература: DAVID SCHWARTZMAN, 1999: Life, Temperature and the Earth.- Columbia University, 1-239, New York. ЕРЕМИЈА М., 1980: Палеогеографија.- Рударско-геолошки факултет у Београду, 1-316, Београд STANLEY M. STEVEN, 1992: Exploring Earth and Life through Time.- W.H. Freeman and Company, 1-538, New York. TOMAS M. CRONIN, 1999: Principles of Paleoclimatology.- Columbia University, 1-441, New York. |
||||||||||||||||
Метода извођења наставе: Предавања се одржавају у виду усмених презентација наставника уз визуелну пројекцију излаганог материјала обрађеног у Power Pointu. |
||||||||||||||||
Фонд:
|
||||||||||||||||
Оцена знања:
|
||||||||||||||||
Додатни услови оцењивања: | ||||||||||||||||