Предмет |
Обавештења |
Резултати |
Материјали |
Предавачи: |
||||||||||||||
Студијски програм: Инжењерство заштите животне средине и заштите на раду(II семестар -OAS) ЕСПБ бодови: 8 Статус: Обавезан Инжењерство нафте и гаса(II семестар -OAS) ЕСПБ бодови: 8 Статус: Обавезан Рударско инжењерство(II семестар -OAS) ЕСПБ бодови: 8 Статус: Обавезан |
||||||||||||||
Услов: Математика 1 | ||||||||||||||
Циљ предмета: Упознавање са димензионисањем елемената конструкција за основне врсте напрезања. |
||||||||||||||
Исход предмета: |
||||||||||||||
Садржај предмета: Теоријска настава, Практична настава: СТАТИКА: Увод, сила, пројекција силе на осу, пројекција силе на раван, аналитички начин одређивања силе и њених пројекција, појам главног вектора, појам спољашње и унутрашње силе, везе и реакције веза, сила трења клизања, момент силе за осу, појам спрега, момент силе за тачку, редукција произвољног система сила на тачку, услови равнотеже тела на које дејствује произвољан систем сила, услови равнотеже за специјалне системе сила, Варињонова теорема, неки примери реакција веза, поступак решавања задатака, тежиште хомогених тела, греда и конзола (Дијаграми аксијалних и трансферзалних сила и момената савијања). ОТПОРНОСТ МАТЕРИЈАЛА: Увод, основни појмови и дефиниције, напон и деформација, унутрашња дејства у попречном пресеку штапа, претпоставке о деформацији и материјалу, геометријске карактеристике равних површи, аксијално напрезање штапа, елементи теорије напона (напонско стање у околини тачке, главне површи и главни нормални напони, раванско напонско стање), елементи теорије деформације (померање и деформација, веза између померања и деформације), конститутивне једначине (дефиниције неких идеалних тела, генералисани хуков закон). Увијање штапа кружног попречног пресека, савијање греде, смицање, извијање штапа, сложено напрезање греде (косо савијање греде, ексцентрични притисак греде), еластичне линије греде (метод непосредног интеграљења, метод суперпонирања деформација), статички неодређене греде (метод угиба, Клапејронов метод). |
||||||||||||||
Литература:
|
||||||||||||||
Метода извођења наставе: |
||||||||||||||
Фонд:
|
||||||||||||||
Оцена знања:
|
||||||||||||||
Додатни услови оцењивања: | ||||||||||||||