Предавачи:
|
Студијски програм:
Инжењерство заштите животне средине и заштите на раду(I семестар -OAS) ЕСПБ бодови: 3 Статус: Обавезан Инжењерство нафте и гаса(I семестар -OAS) ЕСПБ бодови: 3 Статус: Обавезан Рударско инжењерство(I семестар -OAS) ЕСПБ бодови: 3 Статус: Обавезан |
|
Услов: Уписана прва година Рударског одсека |
Циљ предмета: Упознавање студената прве године свих модула Рударског одсека са основама савременог тржишног начина пословања, маркетингом, пословним комуникацијама и презентацијама. |
Исход предмета: Рударски инжењер-опште образован и упознат са основама тржишног начина пословања |
Садржај предмета: Теоријска настава, Практична настава:
- Увод , Маркетинг као савремена филозофија рада предузећа, Основне идеје маркетингаи путеви реалиозације (2 часа);
- Производне оријентације предузећа Критички однос према концепцији маркетинга (2 часа);
- Функције и процеси маркетинга (2 часа);
- Основни појмови о тржишту, Анализа тржишта (2 часа);
- Сегменти тржишта, Локална, регионална и светска тржишта,Колоквијум (2 часа);
- Истраживање тржишта, (2 часа);
- Производи-основни појмови, Својства производа (2 часа);
- "Животни циклуси" производа, Токови продуката (2 часа);
- Услуге-основни појмови, Цене (2 часа);
- Продаја и дистрибуција-основни појмови, непосредна-директна продаја, Индиректна продаја (2 часа);
- Начини дистрибуцијe, Планирање, Колоквијум(2 часа);
- Конкуренција-карактеристика тржишног начина послвања,Оцене способности конкурената, добре и лоше стране конкуренције (2 часа);
- Основни појмови о пословним комуникацијама, Начини,алатиi и поступци, Место улога и значај (2 часа);
- Односи са јавношћу, PR службе, оснивањеe, организовањe функционисање и значај, Публицитет-неопходност стварања јавне претставе,Teoрија комуникацијау случајевима презентације , (2 часа);
- Кораци у пословном презентовању , начини и поступци презентовања, пословна писма, e-mail, друга документа, Колоквијум (2 часа).
|
Литература:
- Rocco Fedor,: Основе тржишног пословања, Информатор, Загреб, 1974
- Kotler Philip:Principles of Marketing, Prenticce Hall Inc.,1986
- Адижес Исак: Животни циклуси предузећа, Прометеј, Нови Сад, 1994
- Љубојевић Чедомир: Маркетинг услуга, Факултет за услужни бизнис, Нови Сад,2004
- Вест Крис: Истраживање тржишта, CLIO, Београд 2004
- Коделупи Вани: Тржишне комуникације, CLIO, Београд 1995
|
Метода извођења наставе: Усмена предавања, Интерактивни однос предавач студент, Мулти-медијске презентације. |
Фонд:
Предавања |
Вежбе |
Други облици наставе |
Студијски истраживачки рад |
2 |
0 |
0 |
0 |
|
Оцена знања:
Предиспитне обавезе |
Поена |
| 10 | | | | 3 x 10 | | 30 |
|
Додатни услови оцењивања: |
|