| Предмет |
| Обавештења |
| Резултати |
| Материјали |
|
Предавачи: |
||||||||||||||||
|
Студијски програм: Подземна градња (IX семестар -DAS) ЕСПБ бодови: 6 Статус: Подземна експлоатација лежишта минералних сировина (IX семестар -DAS) ЕСПБ бодови: 6 Статус: Изборни |
||||||||||||||||
| Услов: Овај предмет подразумева познавање Механике I и II, Механике стена и тла, Механике континуума. | ||||||||||||||||
|
Циљ предмета: Циљ предмета је да студенте рударства упозна са основама проучавања напонског стања, како природног, тако и напонског стања насталог услед дејства човека на стенски масив. |
||||||||||||||||
|
Исход предмета: Стеченим знањима у оквиру овог предмета студенти ће моћи бавити изучавањем промена напонског стања, сприменом авремних метода и инструмената ѕа мерење величине и прмене напонског стана у стенском масиву као последица експлоатације минералних сировина. |
||||||||||||||||
|
Садржај предмета: Теоријска настава, Практична настава: Током курса слушаоци ће се упознати са напонским стањем стенског масива који данас представља научну основу за пројектовање, извођење објеката и експлоатацију. Стенски материјал, који срећемо у рударству као радну средину, обухвата сав материјал који изграђује приступачни део земљине коре, укључујући и лежишта минералних сировина. Познавањем физичко-механичких својства и деформабилности стена и тла, битних за дефинисање одговарајућих параметара за даље анализе, упознаће се са значајем и начином проучавања напонског стања и утицаја рударских радова на стенски материјал. Посебно ће се упознати са методама мерења напонског стања. Курс ће обезбедити слушаоцима да разумеју проблематику међусобног утицаја радне средине (стена и тла) и експлоатације, односно одређивање основних својстава као полазне основе за све даље рударске активности. |
||||||||||||||||
Литература:
|
||||||||||||||||
|
Метода извођења наставе: Теоријска настава, лабораторијска и рачунска практична настава. |
||||||||||||||||
Фонд:
|
||||||||||||||||
Оцена знања:
|
||||||||||||||||
| Додатни услови оцењивања: | ||||||||||||||||