Предмет |
Обавештења |
Резултати |
Материјали |
Предавачи: |
||||||||||||||||||||
Студијски програм: Инжењерство заштите животне средине и заштите на раду(I семестар -OAS) ЕСПБ бодови: 6 Статус: Обавезан Инжењерство нафте и гаса(I семестар -OAS) ЕСПБ бодови: 6 Статус: Обавезан Рударско инжењерство(I семестар -OAS) ЕСПБ бодови: 6 Статус: Обавезан |
||||||||||||||||||||
Услов: - | ||||||||||||||||||||
Циљ предмета: Геологија: Упознавање студената са основним карактеристикама геолошке динамике и историје Земље. Посебно је поента дата на ендодинамичке процесе, а посебно на егзодинамичке процесе. Минералогија: Циљ курса је упознавање студената са основним одликама најрасрострањених рудних и петрогених минерала, као и њихово практично препознавање на основу физчких особина. |
||||||||||||||||||||
Исход предмета: |
||||||||||||||||||||
Садржај предмета: Теоријска настава , Практична настава: Садржај курса подељен је у две основне целине -области: област геологије и област минералогије. Геологија: Материја је изложена логичним редом од настанка планете Земље и њеног затвореног динамичког система, преко вулканских, сеизмолошких и других манифестација ендогене динамике Земље, затим егзодинамичких збивања на самој површини Земље, под утицајем различитих фактора, преко настајања нових облика и распадања старих, као непрекидне динамике Земље у јединству и борби супротности унутрашњих и спољашњих сила. На крају је посебно протумачена историја планете нарочито у фанерозоику (палеозоик, мезозоик и кенозоик), односно кратка геолошка историја Србије по периодама. Област минералогије обухвата три блока. Први се односи на опште поделе и дефиниције у минералогији. Начин појављивања , постанак и физичке особине минерала. Други је посвећен класификацији минерала и основним карактеристикама важнијих минерала из групе несиликата. Трећи блок посвећен је важнијим петрогеним минералима из групе силиката. |
||||||||||||||||||||
Литература:
|
||||||||||||||||||||
Метода извођења наставе: |
||||||||||||||||||||
Фонд:
|
||||||||||||||||||||
Оцена знања:
|
||||||||||||||||||||
Додатни услови оцењивања: | ||||||||||||||||||||