Универзитет у Београду - Рударско-геолошки факултет

Рударско-геолошки факултет

ПОЧЕТНА
ФАКУЛТЕТ
О факултету
Организација
Акредитација
Запослени
Сертификати
Издавачка делатност
Скриптарница
Акта
Алумни
Јавне набавке
Документа
Контакт
СТУДИЈЕ
Опште информације
Основне студије
Мастер студије
Докторске студије
Студентски парламент
Студентски живот
Ценовник
Дипломе
Обрасци
НАСТАВА
Наставно особље
Распоред наставе
Распоред испита
Календар
НАУКА
Пројекти
Центри и лабораторије
Истраживачи
Стипендије
Иновације и техничка решења
Научни скупови
Предмет
Обавештења
Резултати
Материјали

Научно истраживачки рад (ДАС)

Предавачи:
Студијски програм:
Геологија модул (VIII семестар -DAS)    ЕСПБ бодови: 2    Статус: Обавезан
Економска геологија (VIII семестар -DAS)    ЕСПБ бодови: 2    Статус: Обавезан
Минералогија и кристалографија (VIII семестар -DAS)    ЕСПБ бодови: 2    Статус: Обавезан
Палеонтологија (VIII семестар -DAS)    ЕСПБ бодови: 2    Статус: Обавезан
Петрологија и геохемија (VIII семестар -DAS)    ЕСПБ бодови: 2    Статус: Обавезан
Геотехника(X семестар -DAS)    ЕСПБ бодови: 2    Статус: Обавезан
Геофизика(VIII семестар -DAS)    ЕСПБ бодови: 2    Статус: Обавезан
Рударско инжењерство(V семестар -DOS)    ЕСПБ бодови: 5    Статус:
Рударско инжењерство(VI семестар -DOS)    ЕСПБ бодови: 5    Статус:
Услов: Завршене основне академске студије
Циљ предмета:
Упознавање са научним начином мишљења и основним карактеристикама научноистраживачког рада уопште. Стицање одговарајућих знања и компетенција које су неопходне за успешно планирање и извођење научних и стручних истраживања, као и за квалитетан приказ добијених резултата.
Исход предмета:
Очекивано је да студенти стекну теоријско знање о примени научног метода и практичне вештине потребне за извођење научног истраживања. Студенти ће бити оспособљени за: а) креирање предлога научноистраживачких пројеката у оквиру домаћих и међународних програма, б) планирање, координисање и непосредно извођење научних истраживања (самостално и као учесник истраживачког тима), и в) квалитетно обављање различитих видова вербалне и писане комуникације у научним истраживањима (писање научних радова, припрема усмених саопштења и постера за научне скупове, припрема за конкурс и интервју и друго). Очекује се да студенти кроз овај предмет развију осећај о потреби за континуирано учење и развој каријере током целог живота.
Садржај предмета:
Теоријска настава
Увод у научни начин мишљења. Дизајнирање научног истраживања: дефинисање проблема, припрема ресурса, прикупљање постојећих информација, формулисање радне хипотезе, план испитивања и одабир метода, добијање података, анализа и интерпретација, закључивање и презентација резултата. Увод у припрему предлога пројеката. Основе пројект менаџмента. Вештина писања научних радова и усмене презентације научних резултата. Најважнији аспекти научног усавршавања и континуираног развоја каријере.
Практична настава:Вежбе, Други облици наставе, Студијски истраживачки рад
Дискусија конкретних предлога пројекта и добијених рецензија (позитивних и негативних). Самостално дизајнирање предлога пројекта од стране групе студената, презентација и дискусија. Дискусија одабраним научним радовима. Рад на припреми усмене презентације, извођење и коментари. Припрема за интервју.
Литература:
  1. V. Booth (1985): Communicating in Science. Writing and Speaking. Cambridge University Press, New York.
Метода извођења наставе:
Power Point презентације и предавања еx cathedra. Самостално истраживање, постављање проблема и дискусија студената. Коришћње интернета, израда, приказ и дискусија о семинарским радовима. Симулација интервјуа (наставник-студент и студент-студент).
Фонд:
Предавања Вежбе Други облици наставе Студијски истраживачки рад
0 0 0 20
Оцена знања:
Завршни испит Поена
40

Предиспитне обавезе Поена
10
20
30
Додатни услови оцењивања: